Dzisiaj jest 16 lis 2018, 2:32

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 30 mar 2013, 8:14 
Elektronizacja układów wtryskowych.
Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji.
Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach:
- Ekonomika silnika
- Emisja szkodliwych substancji
- Elektronika

Obrazek

1. Okres opóźnienia samozapłonu. Moment pomiędzy rozpoczęciem wtrysku a rozpoczęciem wzrostu ciśnienia w komorze spalania.
2. Samozapłon mieszanki. Nagły wzrost ciśnienia w komorze spalania z powodu wtrysku pierwszej dawki z fazy 1.

3. Bezpośrednie spalanie wtryśniętej głównej dawki paliwa

Spełnienie wyżej napisanych zasad wymaga stosowania odpowiednich rozwiązań. Dlatego konstruktorzy skupiają się na rozwijaniu układów wtryskowych paliwa i układów dolotowych, które w dużej mierze pozwalają na uzyskiwanie co raz to lepszych wartości tych 3 zasad.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin