Dzisiaj jest 22 sie 2019, 18:31

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 08 kwie 2012, 16:09 
Innowacyjne technologie to przyszłość silników Diesla
Niemal od pierwszego kilometra firma Bosch współtworzy historię motoryzacji. Pionierskie rozwiązania, wśród nich zapłon elektromagnetyczny i wtrysk paliwa dla silników Diesla oraz technologie wyznaczające nowe standardy, jak Common Rail, narodziły się właśnie w firmie Bosch. Opracowując innowacyjny układ wtrysku paliwa w silnikach Diesla, Bosch
w znaczący sposób przyczynił się do spopularyzowania tego rodzaju napędu.

Tworząc w roku 1892 nową technologię, Rudolf Diesel nawet nie śnił o tym, że może ona w przyszłości odnieść tak wielki sukces . W jego przekonaniu bowiem stworzenie dynamicznie pracującego silnika wysokoprężnego było rzeczą niemożliwą. Jak się okazało, był w błędzie…

Jako wiodący producent układów wtryskowych do silników wysokoprężnych, firma Bosch zrewolucjonizowała silniki wysokoprężne montowane w samochodach osobowych
i ciężarowych. Innowacyjne układy wtrysku firmy Bosch, jak Common Rail, pozwalają wydobyć z diesla to, co najlepsze: sportowe zacięcie oraz cichą i oszczędną pracę. Zalety, które przekonały ponad połowę użytkowników samochodów osobowych w Europie Zachodniej.

Nowe standardy nowoczesnego diesla

Common Rail to w dosłownym tłumaczeniu „wspólna szyna“. Paliwo wtłaczane nieustannie do szyny paliwowej, utrzymywane jest w niej pod wysokim ciśnieniem. Dzięki temu możliwe jest podanie go jednocześnie do wszystkich wtryskiwaczy. W momencie wtrysku, ciśnienie w dochodzi
do 1600 barów. W celu zapewnienia idealnego przebiegu spalania, wtrysk może zostać podzielony na kilka faz
(np. dawka pilotująca, tzw. przedwtrysk, dawka właściwa, oraz tzw. dotrysk). Common Rail optymalizuje proces spalania, poprawia kulturę pracy silnika oraz redukuje emisję zanieczyszczeń.

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, nowoczesne diesle dysponują doskonałym przyspieszeniem. Właśnie
w trakcie wyprzedzania, przy prędkościach od 80 do 120 km/h, można w pełni wykorzystać zalety wysokiego momentu obrotowego, ponieważ silnik wysokoprężny, w porównaniu
do jednostki benzynowej, przy takiej samej mocy właściwej, dysponuje momentem obrotowym wyższym o 50 proc.

Innowacyjny układ wtrysku paliwa firmy Bosch gwarantuje podanie optymalnej dawki paliwa w odpowiednim czasie. Dlatego silniki wysokoprężne, wyposażone w system Common Rail, imponują sportowym zacięciem i spokojną pracą, a przy tym umiarkowanym apetytem na olej napędowy. Silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym z systemem Common Rail zużywa bowiem o 30 proc. mniej paliwa
w stosunku do porównywalnej jednostki benzynowej.

Nie mówiąc już o przyjemności, jaką daje przyspieszenie w samochodzie mającym pod maską silnik diesla!


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  



                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin