Dzisiaj jest 09 gru 2024, 23:22

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:36 
Naprawa układów wtryskowych - diagnostyka układów elektronicznych silnika diesla.

Na obecną chwilę, każdy układ wtryskowy posiada swój własny system samodiagnozy, który informuje o ewentualnych uszkodzeniach w elektronicznych podzespołach pompy wtryskowej, przestawiacza wtrysku, zaworu „stop”, czujnika temperatury, w postaci zapisywania kodów błędów a następnie ich odczytu. Każdy producent wprowadził niestety różne oznaczenia cyfrowe swoich kodów. Podczas odczytu kodów błędów towarzyszą nam teksty, które wskazują co może być uszkodzone.
Nowoczesne sterowniki silników potrafią zapisać kilkadziesiąt kodów usterek, warunki pracy silnika, w momencie którym wystąpiły nieprawidłowości w działaniu układów oraz podają informację o ewentualnej przyczynie błędu.


Obrazek

(Bosch KTS 670)

Obrazek

(Lucas Laser 2000)

Rozpowszechnionymi, mobilnymi testerami, stosowanymi w diagnostyce elektronicznie sterowanych układów wtrysku paliwa, są:
- Laser 2000. Ten tester wyprodukowany przez angielską firmę Lucas jest stosowany głównie do diagnostyki elektronicznie sterowanych pomp wtryskowych firmy Lucas,
- KTS 500. Jest to tester produkcji niemieckiej firmy Bosch, który jest wykorzystywany do diagnostyki pomp wtryskowych firmy Bosch.

W przypadku testera Laser 2000, łączy się on z ECU za pośrednictwem łącza diagnostycznego, co umożliwia mu również:
- odczyt i kasacja kodów usterek,
- zdalne włączanie poszczególnych elektronicznych zespołów pompy wtryskowej, co umożliwia identyfikację usterki oraz sprawdzenie działania pompy wtryskowej po jej naprawie, bezpośrednio zamocowanej w pojeździe.
- wyświetla wartości parametrów z czujników i sygnałów przez ECU.
Informacje, które są przesyłane ze sterownika silnika do testera są w jego specjalnym języku tzw. protokole danych, który jest bardzo różny dla różnych producentów samochodów. Zaletą w tym wypadku testera Laser 2000 jest jego wyposażenie w moduł programujący, co pozwala połączyć go z pojazdami różnych producentów.

Kolejnym testerem, jest Bosch KTS 500, który podobnie jak Laser 2000 pozwala na odczyt, kasowanie, odczyt wartości parametrów a także wykonanie pomiarów elektrycznych. Dzięki temu, możliwe jest wykonanie korekty dawkowania lub kąta wyprzedzenia wtrysku bezpośrednio na silniku po naprawie lub wymianie pompy wtryskowej.

Obrazek

(MEGA MACS firmy Gutmann)

Uniwersalnym w zastosowaniu do większości marek pojazdów, wielofunkcyjnym testerem jest Mega Macs niemieckiej firmy Gutmann Messtechnik GmbH. Wyróżnia go na pewno to, że nie tylko odczytuje kody błędów ale ponadto wskazuje ewentualną przyczynę zarejestrowanego błędu w pamięci sterownika. Umożliwia też pomiar parametrów pracy układu elektronicznego sterowania pracą silnika, diagnostykę podzespołów wykonawczych czy też korektę podstawowych parametrów regulacyjnych silnika. Tester ten pozwala nam także skorzystać z pomocy technicznej i doradztwa. Tester łączy się za pomocą modemu z centralnym komputerem w siedzibie firmy Gutmann, który może:
- poinstruować diagnostę podczas wykonywania wszystkich czynności. Od momentu podłączenia testera do wykonania pomiarów,
- sam oceni wyniki pomiarów,
- podać instrukcje co należy zrobić, jeśli wyniki pomiarów są niewłaściwe.


Tester Mega Macs po wyborze marki i modelu, wyświetli i poinformuje nas gdzie należy szukać gniazda diagnostycznego oraz jakiego przewodu musimy użyć by podłączyć tester pod gniazdo diagnostyczne samochodu.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 19 mar 2020, 13:17 

Rejestracja: 19 mar 2020, 13:16
Posty: 1
Miejscowość: poznan
https://subarak.pl/pl/83-brz


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  



                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies