Dzisiaj jest 24 wrz 2018, 8:51

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:18 
Listwa, tłoczek, regulacja - zmiana początku tłoczenia za pomocą suwaka skoku pompy wtryskowej.

W rzędowych pompach wtryskowych które są sterowane elektronicznie, zmiana początku tłoczenia w stosunku do prędkości obrotowej silnika, oraz innych parametrów jego pracy, realizowane jest za pomocą zmiany skoku wstępnego tłoczka sekcji tłoczącej, opisującego drogę tłoczka do chwili, kiedy dolna krawędź suwaka skoku zamknie otworek sterujący wykonany w tłoczku elementu tłoczącego. Kiedy przesuwa się suwak skoku po tłoku elementu tłoczącego, zmianie ulega początek tłoczenia. Odwrotna sytuacja następuje w przypadku przesunięcia suwaka skoku do góry, powiększając tym samym skok wstępny, co skutkuje opóźnianiem się początku tłoczenia. Zakończenie procesu tłoczenia przebiega tak samo, jak w tradycyjnych pompach wtryskowych, poprzez krawędź sterującą znajdującą się na tłoczku pompy rozpocznie się odsłanianie otworka przelewowego, co powoduje zatrzymanie dopływu paliwa do wtryskiwacza. Obrót tłoczka spowodowany potrzebą zmiany wielkości tłoczonej dawki paliwa powoduje, tak jak w konwencjonalnych pompach wtryskowych, zmianę końca tłoczenia.
Zmiana początku tłoczenia następuje w tym samym czasie we wszystkich sekcjach tłoczących poprzez podniesienie lub opuszczenie suwaka skoku za pomocą wałka sterującego, który jest połączony z elektromagnetycznym nastawnikiem początku tłoczenia. Na podstawie sygnałów wysyłanych przez liczne czujniki zamontowane przy silniku i pojeździe (otwarcie rozpylacza, prędkości obrotowej silnika jak i jego obciążenie, temperatury i ciśnienia powietrza, temperatury paliwa) ECU przesyła odpowiedni sygnał sterujący do nastawnika początku tłoczenia. W przypadku braku zasilania, sprężyna powrotna ustawia suwak skoku na pozycję dawki zerowej.
Niewątpliwą zaletą tej konstrukcji, porównując ją z mechanicznym przestawiaczem wtrysku, jest uniezależnienie początku tłoczenia od wielkości dawki oraz możliwość odpowiedniego ustawienia wtrysku przy użyciu małej siły. Mechaniczny przestawiacz do tego zadania potrzebuje dużo siły oraz dużej sztywności napędu pompy wtryskowej (duży moment obrotowy).

Obrazek

(regulacja dawki paliwa w rzędowej pompie sekcyjnej)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  



                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin