Tak naprawdę, to ten samochód ma nie wiele wspólnego z oryginalnym Kamazem 4911. Z fabrycznego pojazdu została tylko rama. Reszta, to mocno zmodyfikowane przez zespół Kamaz Masters podzespoły. Dla przykładu silnik: 17,2 litra pojemności V8 z 32 zaworami w głowicy i podwójnie turbodoładowany. Oczywiście, DIESEL. Moc, jaką generuje ta jednostka to 730 KM, przekazywanych na 4 koła. Ekologom radzę czytać dalszej części. Spalanie tego Kamaza to około litr oleju napędowego na każdy przejechany kilometr. W związku z czym, łączna pojemność uzyskana z 2 zbiorników po 450 litrów każdy (900 litrów), zostanie opróżniona na odcinkach specjalnych w ciągu 800 kilometrów.
Dwa mosty napędowe Kamaz wyposażone w blokady dyferencjału, świetnie się spisują na pustyni, a 16 - biegowa skrzynia biegów ZF, pozwala swobodnie podjeżdżać pod nawet największe wydmy.
Największym sukcesem Kamaz Masters był rajd Dakar w roku 2004. Dwie załogi zdobyły 1 i 2 miejsce w klasie ciężarówek a 3 załoga zdobyła 4 lokatę. Nawet pojazd pomocniczy, z częściami, pokonał 38 rywali!!!