Dzisiaj jest 26 maja 2018, 15:03

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 30 mar 2013, 9:46 
Budowa, działanie.Elektroniczna rozdzielaczowa pompa wtryskowa Lucas ESR.

Firma Lucas skonstruowała nową wersję elektronicznej rozdzielaczowej pompy wtryskowej oznaczonej symbolem ESR. Nowa konstrukcja przeznaczona była do silników o wtrysku bezpośrednim, których pojemność na jeden cylinder nie mogła przekraczać 1 litra. Wszystko to miało na celu spełnienia nowych, rygorystycznych norm EURO III. Cechami wspólnymi między nową konstrukcją a pompami szeregu DP, była aluminiowa obudowa z wałkiem napędowym, pierścień krzywkowy z promieniowo rozmieszczonymi czterema tłoczkami oraz elektronicznie sterowany przestawiacz wtrysku (podobny jak ten w pompie EPIC).
Zupełnie nowymi rozwiązaniami w ESR są:
- elektroniczny sterownik pompy wtryskowej PCU, który został zamontowany w pokrywie pompy wtryskowej i współpracuje ze sterownikiem pojazdu VCU,
- Pompa przetłaczająca została zintegrowana z układem tłoczącym pompy,
- Układ sterujący dawką i czasem trwania wtrysku jest teraz realizowany za pomocą 3 zaworów elektromagnetycznych jak i czujnika umieszczonego pod pokrywą pompy wtryskowej.
Paliwo za pomocą pompy przetłaczającej dostarczane jest do przestrzeni wysokiego ciśnienia między tłoczkami. Kiedy zawór systemu Servo Spill jest zamknięty, zaczyna się proces pompowania paliwa wywołany przez ruch tłoczków. W pierwszej fazie jest wolny, potem szybszy, dzięki czemu możliwe stało się realizowanie wtrysku dwufazowego paliwa.
Paliwo jest tłoczone do wtryskiwacza aż do momentu, gdy sygnał ze sterownika pompy na podstawie sygnału ze sterownika VCU spowoduje otwarcie się zaworu elektromagnetycznego co powoduje z kolei uruchomienie systemu Servo Spill, który to jest połączony z zasobnikiem paliwa wracającego ponownie do przestrzeni wysokiego ciśnienia. Dzięki temu, pomaga pompie przetłaczającej wypełnić przestrzeń między tłoczkami paliwem pod wysokim ciśnieniem przed rozpoczęciem kolejnego wtrysku. Sterowanie początkiem wtrysku odbywa się przy pomocy ciśnienia paliwa oddziałowującego na tłoczek przestawiacza regulowanego zaworem elektromagnetycznym.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin