Dzisiaj jest 17 kwie 2024, 0:57

Nowości Nowości dla POMPY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA

Mapa strony POMPY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA » Forum : POMPY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA

Informacje ogólne o wtryskiwaczach (budowa, zasada działania, schematy, usterki, testy itd. )

 [ Liczba tematów: 18 Przejdź na stronę 1, 2

Wiadomość
 Tytuł: Wszystko co wiemy o pompach wtryskowych VP 30 / 44 Bosch
PostZamieszczono: 04 sie 2013, 22:02 
Ustawienie początku tłoczenia pomp rozdzielaczowych.
Przedstawiamy metody ustawiania rozdzielaczowych pomp wtryskowych różnych typów podczas ich naprawy w warsztatach samochodowych.

Pompy rozdzielaczowe mechaniczne oraz EDC.
Najczęstszą metodą ustawiania rozdzielaczowych pomp wtryskowych VE w silniku jest ustawienie za pomocą czujnika zegarowego. (Brak Rys. 1 strona 3 w internecie)

Obrazek

Przykład ustawienia pompy za pomocą czujnika zegarowego.

Innym sposobem jest ustawienie pompy za pomocą specjalnej blokady. Wówczas początek tłoczenia powinien zostać ustawiony przez warsztat naprawiający pompę wtryskową tak, ...

Czytaj więcej : Wszystko co wiemy o pompach wtryskowych VP 30 / 44 Bosch | Odsłony : 15768 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 Tytuł: Regulacja dawki paliwa przez sterownik silnika
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:21 
Elektroniczna regulacja dawkowania pomp wtryskowych.

Rzędowa pompa wtryskowa wymaga ciągłej regulacji dawkowania paliwa za pomocą regulatora prędkości obrotowej w celu:
- zapobiegnięciu przekroczenia maksymalnej prędkości obrotowej silnika,
- zapewnienie równej pracy na biegu jałowym silnika,
- równego utrzymywania prędkości obrotowych w zadanych granicach w dowolnie wybranym zakresie,
- prawidłowego ustawienia dawki rozruchowej,
- sterowania wielkością dawki pełnego obciążenia, a więc odpowiedniego kształtowania przebiegu momentu obrotowego silnika w stosunku do prędkości obrotowych silnika. Wymaga to korekcji ...

Czytaj więcej : Regulacja dawki paliwa przez sterownik silnika | Odsłony : 3322 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Jak wyregulować początek tłoczenia pompy diesla
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:18 
Listwa, tłoczek, regulacja - zmiana początku tłoczenia za pomocą suwaka skoku pompy wtryskowej.

W rzędowych pompach wtryskowych które są sterowane elektronicznie, zmiana początku tłoczenia w stosunku do prędkości obrotowej silnika, oraz innych parametrów jego pracy, realizowane jest za pomocą zmiany skoku wstępnego tłoczka sekcji tłoczącej, opisującego drogę tłoczka do chwili, kiedy dolna krawędź suwaka skoku zamknie otworek sterujący wykonany w tłoczku elementu tłoczącego. Kiedy przesuwa się suwak skoku po tłoku elementu tłoczącego, zmianie ulega początek ...

Czytaj więcej : Jak wyregulować początek tłoczenia pompy diesla | Odsłony : 4569 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Pompa rzędowa - działanie, budowa, tłoczenie paliwa
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:14 
Jak działają i są zbudowane rzędowe pompy wtryskowe sterowane elektronicznie.

Wszystkie rzędowe pompy wtryskowe łączy to, że posiadają one oddzielne sekcje tłoczące dla każdego cylindra silnika. Taka sekcja tłocząca posiada element tłoczący, czyli tłoczek a także zawór tłoczący. Tłoczek porusza się za pomocą wałka krzywkowego w kierunku tłoczenia, a w celu jego cofnięcie zastosowano sprężynę popychacza. Dawka paliwa jest tutaj wyznaczana przez skok czynny tego tłoczka, który jest zmienny (wszystkie tłoczki mają zmieniany skok czynny ...

Czytaj więcej : Pompa rzędowa - działanie, budowa, tłoczenie paliwa | Odsłony : 11161 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Elab, elektrozawór stop do gaszenia silnika diesla
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:04 
Obrazek

(elektrozawór „stop” Bosch)

Elektrozawór „STOP” (ELAB)

Za uruchamianie i unieruchamianie silnika odpowiedzialny jest elektrozawór „stop”. Przekręcając kluczyk w pozycję „wyłącz zapłon”, odcinany jest obwód elektryczny, który zasila zawór elektromagnetyczny, który pod wpływem działania sprężyny powoduje przesunięcie grzybka zaworu w kierunku zamknięcie kanału wlotowego paliwa, który łączy wnętrze pompy z tłokorozdzielaczem.

Czytaj więcej : Elab, elektrozawór stop do gaszenia silnika diesla | Odsłony : 2340 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Jak działa przestawiacz kata wtrysku (zapłonu)
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:02 
- Elektronicznie sterowany przestawiacz wtrysku.

W pompie wtryskowej VE (elektronicznie sterowana), regulacją początkiem tłoczenia zajmuje przestawiacz tłoczenia (potocznie: przestawiacz wtrysku). W zależności od np. prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury płynu chłodzącego, obciążenia silnika czy też ciśnienia atmosferycznego, przestawiacz wtrysku zmienia początek tłoczenia paliwa.

Obrazek

( Przestawiacz wtrysku bosch ve)

za rozruch zimnego silnika, odpowiada urządzenie, które automatycznie przestawia wtrysk dawki.,
- urządzenie, które zajmuje się korekcją początku tłoczenia w zależności od aktualnego obciążenia silnika. W ...

Czytaj więcej : Jak działa przestawiacz kata wtrysku (zapłonu) | Odsłony : 9818 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Nastawnik pompy wtryskowej VE HDK - budowa, działanie, test
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 12:33 
Budowa, działanie, pomiary, test. Elektromagnetyczny nastawnik dawki i czujnik położenia potencjometra.

Za położenie potencjometra w elektronicznie sterowanych pompach EDC/HDK VE odpowiedzialny jest elektromagnetyczny nastawnik dawki – rdzenie elektromagnesu, który jest stworzony z miękkiego żelaza w kształcie litery „U” na który nawinięta jest cewka i wewnątrz którego znajduje się wałek zakończony mimośrodem zmieniającym położenie dozatora.
Z drugiej strony wałek jest połączony z obrotowym potencjometrem ślizgowym sterownika pompy z indukcyjnym pierścieniem. Czujnik indukcyjny HDK posiada dwie cewki: ...

Czytaj więcej : Nastawnik pompy wtryskowej VE HDK - budowa, działanie, test | Odsłony : 15447 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 Tytuł: Cisnienie pompy wtryskowej EDC/HDK VE (działanie, budowa)
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 12:20 
Tłoczenie i rozdzielanie paliwa w pompach EDC/HDK VE.

Napęd pompy, tłoczenie i rozdzielanie paliwa do wtryskiwaczy jest wykonywane mechanicznie, jak to się ma w tradycyjnej pompie wtryskowej VE z regulatorem mechanicznym. Pompa zasilająca pobiera paliwo ze zbiornika, które przepływa po drodze przez filtr dokładnego oczyszczania aż trafia do łopatkowej pompy przetłaczającej, umieszczonej na wałku napędowym pompy. Zawór regulacji ciśnienia zapewnia stałą wartość ciśnienia paliwa. Potem, kanałami wewnątrz pompy (obudowa tłokorozdzielacza, paliwo dostaje się do przestrzeni ...

Czytaj więcej : Cisnienie pompy wtryskowej EDC/HDK VE (działanie, budowa) | Odsłony : 2638 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Pompa Bosch EDC VE - budowa, działanie (historia)
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 12:00 
Elektronicznie sterowane rozdzielaczowe pompy wtryskowe EDC/HDK VE

Firma Bosch, od roku 1976 nieustannie zajęta była produkcją rozdzielaczowych pomp wtryskowych typu VE. Były one skonstruowane na potrzeby wysokoobrotowych silników stosowanych w samochodach osobowych o pośrednim wtrysku paliwa. Następnie zostały rozpowszechnione w silnikach o wtrysku bezpośrednim w samochodach dostawczych, których maksymalna moc silnika nie przekraczała 200 KM.
Ciągłe rozwijanie pomp wtryskowych polegało na zwiększaniu ciśnień wtrysku oraz elektronizacji pomp typu VE. Zastosowano w niej elektroniczną regulację początku ...

Czytaj więcej : Pompa Bosch EDC VE - budowa, działanie (historia) | Odsłony : 2780 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Pompa wtryskowa jedocylindrowa z zaworem elektromagnetycznym
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 11:52 
Jednocylindrowe pompy wtryskowe sterowane zaworem elektromagnetycznym.

Jednocylindrowe pompy wtryskowe które są sterowane zaworem elektromagnetycznym, połączone są krótkimi przewodami wtryskowymi z wtryskiwaczami. Po raz pierwszy zostały użyte w 1996 r. w pojazdach użytkowych marki Mercedes Benz. Pompa wtryskowa, jedna na każdy cylinder silnika jest napędzana krzywką wałka rozrządu, jest zasilana paliwem z kanału znajdującego się w kadłubie silnika. Pompa tłoczy paliwo do wtryskiwacza pod ciśnieniem rzędu 180 MPa. Zawór elektromagnetyczny steruje dawką oraz czasem trwania wtrysku ...

Czytaj więcej : Pompa wtryskowa jedocylindrowa z zaworem elektromagnetycznym | Odsłony : 1816 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 [ Liczba tematów: 18 Przejdź na stronę 1, 2


Ostatni 10 aktywny temat


PROBLEMY TECHNICZNE – RÓŻNE

Nie ma nowych postów Zarobek
Wyświetl najnowszy post

SILNIKI DIESLA OGÓLNIE

Nie ma nowych postów Gry Escape Room Kto gra?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Gra milionrzey kto lubi?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Jak poprawnie jeździć dieslem?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Opinie o generatorze pradu momio
Wyświetl najnowszy post

MECHANIKA SAMOCHODOWA – TECHNOLOGIA DIESLA

Nie ma nowych postów Jak przebiega samodiagnoza silnika diesla - testery
Wyświetl najnowszy post

FORD Z SILNIKIEM DIESLA

Nie ma nowych postów Mondziak problem z dieslem
Wyświetl najnowszy post

POMPY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA

Nie ma nowych postów Pompa wtryskowa - regulacja kąta wtrysku (zapłonu)
Wyświetl najnowszy post

SILNIKI DIESLA W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH I AUTOBUSACH

Nie ma nowych postów Dlaczego kierowcy ciężarówek nie wyłączają silnika?
Wyświetl najnowszy post

WTRYSKIWACZE W SILNIKACH DIESLA

Nie ma nowych postów Proźba o poradę w naprawie wtryskiwacza.
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 338 | Liczba tematów: 219 | Liczba użytkowników: 90





cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies