Dzisiaj jest 29 mar 2024, 7:29

Nowości Nowości dla ELEKTRYKA, ELEKTRONIKA SILNIKA DIESLA – sterowanie silnikiem diesla

Mapa strony ELEKTRYKA, ELEKTRONIKA SILNIKA DIESLA – sterowanie silnikiem diesla » Forum : ELEKTRYKA, ELEKTRONIKA SILNIKA DIESLA – sterowanie silnikiem diesla

Informacje ogólne o elektronice, elektryce w samochodach z silnikiem diesla (budowa, zasada działania, schematy, usterki, testy itd. )

Wiadomość
 Tytuł: Przewody diagnostyczne do różnych silników diesla
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 20:05 
Przewody diagnostyczne i specjalne przyrządy i narzędzia.


Żeby móc połączyć badaną pompę wtryskową z symulatorem, potrzebny jest przewód diagnostyczny, którego jedno złącze ma gniazda w liczbie i konfiguracji takiej samej jak sterownik silnika a drugie gniazdko jest dopasowane do symulatora. Badanie pompy wtryskowej wymaga różnego rodzaju przewodów diagnostycznych, które muszą być dopasowane pod kątem modelu i producenta pompy wtryskowej. Połączenie symulatora z elektromagnetycznym przestawiaczem wtrysku wymaga odrębnego przewodu, jak również połączenie zasilacza z elektromagnetycznym nastawnikiem ...

Czytaj więcej : Przewody diagnostyczne do różnych silników diesla | Odsłony : 2315 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Sprawdzenie, naprawa instalacji elektrycznej - styki wtyczki
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:40 
Jak wygląda test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków w silnikach diesla (pompa wtryskowa).

Zanim rozpocznie się badanie pompy na stole probierczym, należy wykonać test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków przewodów pompy wtryskowej.
Wykonać to można, sprawdzając rezystancję pomiędzy stykami przewodu diagnostycznego pompy wtryskowej – sterownika rozdzielaczowej pompy wtryskowej EDC/HDK VE, jej złącza od elektronicznie sterowanego przestawiacza wtrysku, na stykach jej elektromagnetycznego (ELAB) lub elektrohydraulicznego (EHAB) zaworu „stop” i porównując zmierzone wartości z podanymi ...

Czytaj więcej : Sprawdzenie, naprawa instalacji elektrycznej - styki wtyczki | Odsłony : 1726 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab)
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:25 
Elektronicznie sterowane zawory „STOP”.

W rzędowych pompach wtryskowych sterowanych elektronicznie, tłoczenie paliwa zostaje przerwane w momencie zadziałania zaworu elektrohydraulicznego (EHAB) lub elektrycznego (ELAB).
Zawór elektrohydrauliczny jest elementem zabezpieczenia systemu ECU. W trakcie normalnej pracy silnika, zawór ten jest pod napięciem i jest otwarty, co pozwala na zasilanie paliwem sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Awaryjne wyłączenie silnika następuje w momencie, gdy na zaworze elektromagnetycznym nie ma zasilania prądowego. Wtedy też, pompa zasilająca odsysa paliwo z komór tłoczących ...

Czytaj więcej : Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab) | Odsłony : 7319 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Pedał gazu - potencjometr i czujnik położenia działanie.
PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:09 
Obrazek

(Czujnik położenia pedału przyspieszenia Bosch)


Bosch - Potencjometryczny czujnik położenia pedału przyspieszenia.

Czujnik położenia pedału przyspieszenia ma za zadanie mierzyć kątowe położenia dźwigni zewnętrznej pompy, która jest połączona z pedałem przyspieszenia. Gdy następuje obrót tej dźwigni, powoduje to zmianę rezystancji w czujniku, co w przypadku zasilania stałego od sterownika silnika, powoduje zmienne napięcie na wyjściu z czujnika. I tak w przypadku biegu jałowego, napięcie jest najniższe i odwrotnie do maksymalnego obciążenia silnika. Zbierane sygnały ...

Czytaj więcej : Pedał gazu - potencjometr i czujnik położenia działanie. | Odsłony : 3599 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: EDC - sterowanie silnikiem diesla - sposoby, rozwiazania
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 8:43 
Elektroniczne sterowanie silnikiem diesla Bosch Delphi i inne (EDC)(czyjniki).

Elektroniczne sterowanie jednostką napędową całkowicie zmieniło pracę i obsługę serwisową silnika. Zastosowano je zarówno do silników pojazdów osobowych jak i użytkowych. Dzięki tej elektronizacji znacząco poprawiono sprawność silnika.

Obrazek

(zdjęcie jednostki sterującej Bosch EDC - komputer silnika)

Elektroniczne sterowanie jednostką napędową odbywa się za pomocą cyfrowych, analogowych oraz pracujących jako przełączniki czujników, elektromagnetycznych urządzeń wykonawczych i elektronicznego sterownika (ECU). Stan pracy silnika określają zebrane informacje z ...

Czytaj więcej : EDC - sterowanie silnikiem diesla - sposoby, rozwiazania | Odsłony : 2700 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Sposoby sterownIa silnika diesla CAN (szyna) - elektronika
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 8:33 
Elektryka w systemach sterowania silników diesla samochodu CAN (szyna).

W nowoczesnych pojazdach, dzięki rozwojowi elektroniki, pojawia się coraz więcej nowych urządzeń, systemów i układów elektronicznych – od sterujących pracą systemów ABS (przeciwblokujący) i ESP (antypoślizgowy), przez ATC (sterowanie automatyczną skrzynią biegów), grzania świec żarowych aż po systemy samodiagnozy i monitoringu pracy silnika i jego parametrów.
Aby uzyskać duże osiągi pojazdu, stosuje się większe pojemności skokowe i taką regulację silnika, która zapewni osiąganie dużych wartości momentu ...

Czytaj więcej : Sposoby sterownIa silnika diesla CAN (szyna) - elektronika | Odsłony : 1591 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego
PostZamieszczono: 30 mar 2013, 8:14 
Elektronizacja układów wtryskowych.
Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji.
Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach:
- Ekonomika silnika
- Emisja szkodliwych substancji
- Elektronika

Obrazek ...

Czytaj więcej : Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego | Odsłony : 1465 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Sterowanie nowych silników diesla
PostZamieszczono: 07 kwie 2012, 20:45 
Sterowanie współczesnych silników z zapłonem samoczynnym

Układ sterowania w silnikach diesla, które pozwoliły znacząco ograniczyć emisję szkodliwych substancji w spalinach.
Obrazek
Zasada działania współczesnych wysokoprężnych silników samochodowych oparta jest na zapłonie samoczynnym paliwa podanego poprzez wtrysk do komory spalania. Możliwe jest to dzięki wysokiej temperaturze powietrza w cylindrze, wywołanej silnym sprężeniem. Zdecydowaną zaletą silników wysokoprężnych jest ich znaczna sprawność całkowita zbliżona do 50%. Poza tym charakteryzują się one zmniejszonym w porównaniu z silnikami ZI zużyciem ...

Czytaj więcej : Sterowanie nowych silników diesla | Odsłony : 6944 | Odpowiedzi : 0

Na górę

Ostatni 10 aktywny temat


PROBLEMY TECHNICZNE – RÓŻNE

Nie ma nowych postów Zarobek
Wyświetl najnowszy post

SILNIKI DIESLA OGÓLNIE

Nie ma nowych postów Gry Escape Room Kto gra?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Gra milionrzey kto lubi?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Jak poprawnie jeździć dieslem?
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Opinie o generatorze pradu momio
Wyświetl najnowszy post

MECHANIKA SAMOCHODOWA – TECHNOLOGIA DIESLA

Nie ma nowych postów Jak przebiega samodiagnoza silnika diesla - testery
Wyświetl najnowszy post

FORD Z SILNIKIEM DIESLA

Nie ma nowych postów Mondziak problem z dieslem
Wyświetl najnowszy post

POMPY WTRYSKOWE SILNIKÓW DIESLA

Nie ma nowych postów Pompa wtryskowa - regulacja kąta wtrysku (zapłonu)
Wyświetl najnowszy post

SILNIKI DIESLA W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH I AUTOBUSACH

Nie ma nowych postów Dlaczego kierowcy ciężarówek nie wyłączają silnika?
Wyświetl najnowszy post

WTRYSKIWACZE W SILNIKACH DIESLA

Nie ma nowych postów Proźba o poradę w naprawie wtryskiwacza.
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 338 | Liczba tematów: 219 | Liczba użytkowników: 90





cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies