Informacje ogólne o elektronice, elektryce w samochodach z silnikiem diesla (budowa, zasada działania, schematy, usterki, testy itd. )
Wiadomość |
Tytuł: Przewody diagnostyczne do różnych silników diesla Zamieszczono: 04 kwie 2013, 20:05 |
|
Przewody diagnostyczne i specjalne przyrządy i narzędzia.
Żeby móc połączyć badaną pompę wtryskową z symulatorem, potrzebny jest przewód diagnostyczny, którego jedno złącze ma gniazda w liczbie i konfiguracji takiej samej jak sterownik silnika a drugie gniazdko jest dopasowane do symulatora. Badanie pompy wtryskowej wymaga różnego rodzaju przewodów diagnostycznych, które muszą być dopasowane pod kątem modelu i producenta pompy wtryskowej. Połączenie symulatora z elektromagnetycznym przestawiaczem wtrysku wymaga odrębnego przewodu, jak również połączenie zasilacza z elektromagnetycznym nastawnikiem ...
Czytaj więcej : Przewody diagnostyczne do różnych silników diesla | Odsłony : 2315 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Sprawdzenie, naprawa instalacji elektrycznej - styki wtyczki Zamieszczono: 04 kwie 2013, 18:40 |
|
Jak wygląda test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków w silnikach diesla (pompa wtryskowa).
Zanim rozpocznie się badanie pompy na stole probierczym, należy wykonać test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków przewodów pompy wtryskowej. Wykonać to można, sprawdzając rezystancję pomiędzy stykami przewodu diagnostycznego pompy wtryskowej – sterownika rozdzielaczowej pompy wtryskowej EDC/HDK VE, jej złącza od elektronicznie sterowanego przestawiacza wtrysku, na stykach jej elektromagnetycznego (ELAB) lub elektrohydraulicznego (EHAB) zaworu „stop” i porównując zmierzone wartości z podanymi ...
Czytaj więcej : Sprawdzenie, naprawa instalacji elektrycznej - styki wtyczki | Odsłony : 1726 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab) Zamieszczono: 04 kwie 2013, 18:25 |
|
Elektronicznie sterowane zawory „STOP”.
W rzędowych pompach wtryskowych sterowanych elektronicznie, tłoczenie paliwa zostaje przerwane w momencie zadziałania zaworu elektrohydraulicznego (EHAB) lub elektrycznego (ELAB). Zawór elektrohydrauliczny jest elementem zabezpieczenia systemu ECU. W trakcie normalnej pracy silnika, zawór ten jest pod napięciem i jest otwarty, co pozwala na zasilanie paliwem sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Awaryjne wyłączenie silnika następuje w momencie, gdy na zaworze elektromagnetycznym nie ma zasilania prądowego. Wtedy też, pompa zasilająca odsysa paliwo z komór tłoczących ...
Czytaj więcej : Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab) | Odsłony : 7319 | Odpowiedzi : 1
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Pedał gazu - potencjometr i czujnik położenia działanie. Zamieszczono: 04 kwie 2013, 18:09 |
|
(Czujnik położenia pedału przyspieszenia Bosch) Bosch - Potencjometryczny czujnik położenia pedału przyspieszenia. Czujnik położenia pedału przyspieszenia ma za zadanie mierzyć kątowe położenia dźwigni zewnętrznej pompy, która jest połączona z pedałem przyspieszenia. Gdy następuje obrót tej dźwigni, powoduje to zmianę rezystancji w czujniku, co w przypadku zasilania stałego od sterownika silnika, powoduje zmienne napięcie na wyjściu z czujnika. I tak w przypadku biegu jałowego, napięcie jest najniższe i odwrotnie do maksymalnego obciążenia silnika. Zbierane sygnały ...
Czytaj więcej : Pedał gazu - potencjometr i czujnik położenia działanie. | Odsłony : 3599 | Odpowiedzi : 1
|
|
Na górę |
|
Tytuł: EDC - sterowanie silnikiem diesla - sposoby, rozwiazania Zamieszczono: 30 mar 2013, 8:43 |
|
Elektroniczne sterowanie silnikiem diesla Bosch Delphi i inne (EDC)(czyjniki). Elektroniczne sterowanie jednostką napędową całkowicie zmieniło pracę i obsługę serwisową silnika. Zastosowano je zarówno do silników pojazdów osobowych jak i użytkowych. Dzięki tej elektronizacji znacząco poprawiono sprawność silnika. (zdjęcie jednostki sterującej Bosch EDC - komputer silnika) Elektroniczne sterowanie jednostką napędową odbywa się za pomocą cyfrowych, analogowych oraz pracujących jako przełączniki czujników, elektromagnetycznych urządzeń wykonawczych i elektronicznego sterownika (ECU). Stan pracy silnika określają zebrane informacje z ...
Czytaj więcej : EDC - sterowanie silnikiem diesla - sposoby, rozwiazania | Odsłony : 2700 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Sposoby sterownIa silnika diesla CAN (szyna) - elektronika Zamieszczono: 30 mar 2013, 8:33 |
|
Elektryka w systemach sterowania silników diesla samochodu CAN (szyna).
W nowoczesnych pojazdach, dzięki rozwojowi elektroniki, pojawia się coraz więcej nowych urządzeń, systemów i układów elektronicznych – od sterujących pracą systemów ABS (przeciwblokujący) i ESP (antypoślizgowy), przez ATC (sterowanie automatyczną skrzynią biegów), grzania świec żarowych aż po systemy samodiagnozy i monitoringu pracy silnika i jego parametrów. Aby uzyskać duże osiągi pojazdu, stosuje się większe pojemności skokowe i taką regulację silnika, która zapewni osiąganie dużych wartości momentu ...
Czytaj więcej : Sposoby sterownIa silnika diesla CAN (szyna) - elektronika | Odsłony : 1591 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego Zamieszczono: 30 mar 2013, 8:14 |
|
Elektronizacja układów wtryskowych. Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji. Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach: - Ekonomika silnika - Emisja szkodliwych substancji - Elektronika ...
Czytaj więcej : Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego | Odsłony : 1465 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
Tytuł: Sterowanie nowych silników diesla Zamieszczono: 07 kwie 2012, 20:45 |
|
Sterowanie współczesnych silników z zapłonem samoczynnym Układ sterowania w silnikach diesla, które pozwoliły znacząco ograniczyć emisję szkodliwych substancji w spalinach. Zasada działania współczesnych wysokoprężnych silników samochodowych oparta jest na zapłonie samoczynnym paliwa podanego poprzez wtrysk do komory spalania. Możliwe jest to dzięki wysokiej temperaturze powietrza w cylindrze, wywołanej silnym sprężeniem. Zdecydowaną zaletą silników wysokoprężnych jest ich znaczna sprawność całkowita zbliżona do 50%. Poza tym charakteryzują się one zmniejszonym w porównaniu z silnikami ZI zużyciem ...
Czytaj więcej : Sterowanie nowych silników diesla | Odsłony : 6944 | Odpowiedzi : 0
|
|
Na górę |
|
|
Ostatni 10 aktywny temat
|