Dzisiaj jest 14 lis 2018, 2:23

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 30 mar 2013, 12:00 
Elektronicznie sterowane rozdzielaczowe pompy wtryskowe EDC/HDK VE

Firma Bosch, od roku 1976 nieustannie zajęta była produkcją rozdzielaczowych pomp wtryskowych typu VE. Były one skonstruowane na potrzeby wysokoobrotowych silników stosowanych w samochodach osobowych o pośrednim wtrysku paliwa. Następnie zostały rozpowszechnione w silnikach o wtrysku bezpośrednim w samochodach dostawczych, których maksymalna moc silnika nie przekraczała 200 KM.
Ciągłe rozwijanie pomp wtryskowych polegało na zwiększaniu ciśnień wtrysku oraz elektronizacji pomp typu VE. Zastosowano w niej elektroniczną regulację początku wtrysku, która była wykonywana przez hydrauliczny przestawiacz pompy VE, sterowany zaworem elektromagnetycznym. Kolejnym usprawnieniem, było zastąpienie mechanicznego regulatora prędkości obrotowej elektronicznym, który składał się z elektromagnetycznego nastawnika dawki i sterownika pompy.
Kolejnymi usprawnieniami już zelektronizowanej pompy wtryskowej VE, były zmiany w czujniku położenia dozatora. Zastąpiono sterownika potencjometryczny (EDC), indukcyjnym (HDK).

W elektronicznie sterowanych pompach wtryskowych Bosch EDC/HDK VE regulacja dawki paliwa tłoczonej do wtryskiwacza oraz początku jej tłoczenia odbywa się na podstawie sygnałów otrzymywanych ze sterownika silnika (ECM).

Obrazek

(Pompa wtryskowa EDC VE)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin