Dzisiaj jest 20 sie 2018, 17:21



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Pompa Bosch VR - działanie, budowa, VP-29 i 30 , 44
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Pompa Bosch VR - działanie, budowa, VP-29 i 30 , 44  Odpowiedz z cytatem
Ciekawie napisane, oby tak dalej. Pozdrawiam z Radomia
Post Zamieszczono: 31 mar 2017, 0:22
  Tytuł:  Pompa Bosch VR - działanie, budowa, VP-29 i 30 , 44  Odpowiedz z cytatem
Działanie, budowa promieniowej (radialna) rozdzielaczowej pompy wtryskowej Bosch VR

Podczas gdy angielska firma Lucas cały czas udoskonalała swoje rozdzielaczowe pompy wtryskowe z tłoczkami promieniowymi, firma Bosch doskonaliła swoją konstrukcję pompy rozdzielaczowej z tłokorozdzielaczem w której za regulowanie dawki paliwa odpowiada dozator – przesuwak pierścieniowy przysłaniający otwór sterująco-przelewowy w tłokorozdzielaczu. Dozator w elektronicznie sterowanych, rozdzielaczowych pompach wtryskowych przestawiany jest za pomocą elektronicznie sterowanego elektromagnetycznie nastawnika dawki lub szybkodziałający zawór elektromagnetyczny, który otwierając się lub zamykając wyznacza koniec i początek tłoczenia. Dzięki zastosowaniu drugiego zaworu elektromagnetycznego możliwe stało się sterowanie ciśnieniem paliwa w komorze przestawiacza wtrysku.
Pompy wtryskowe które posiadają takie zastosowania to np. VP-29 i VP-30, które stosowane były w silnikach Isuzu o wtrysku bezpośrednim paliwa oraz w samochodach marki Ford. W wymienionych pompach, regulacja dawki paliwa nie odbywa się za pomocą dozatora, lecz elektromagnetycznego zaworu.

Obrazek

(Przekrój pompy Bosch VR)

Najnowszą generacją wysokociśnieniowych pomp wtryskowych sterowanych mechanicznie jest Bosch model VR. Pierwsza generacja pomp wtryskowych tej firmy stanowiły mechanicznie sterowane pompy rozdzielaczowe EP/VA. Elementem tłoczącym w ich przypadku był tłokorozdzielacz, który wykonywał ruch osiowo posuwisto-obrotowy. Kolejne generacje pomp wtryskowych firmy Bosch działały na tej samej zasadzie tłoczenia, realizowanego za pomocą tłokorozdzielacza. Model VE były wyposażone w mechaniczny regulator prędkości obrotowej, które wytwarzały ciśnienie tłoczenia do 40 MPa, pompy sterowane elektronicznie EDC/HDK VE do 70 MPa, a pompy VP z tłokorozdzielaczem sterowanym zaworem elektromagnetycznym do 100 MPa. Z powodu realizacji tak wysokich ciśnień, niemiecka firma produkująca przez 30 lat rozdzielaczowe pompy wtryskowe z jednym elementem tłoczącym (tłokorozdzielacz), musiała zastosować inny system tłoczenia, podobny do stosowanych przez firmę Lucas oraz Stanadyne czyli złożony z dwóch, trzech a nawet czterech tłoczków, wykonujących promieniowy ruch tłoczenia i napędzanych pierścieniem krzywkowym. Regulacja dawką paliwa odbywa się podobnie, jak w poprzednio opisanej pompie wtryskowej Lucas, a więc wysokociśnieniowy zawór elektromagnetyczny, umożliwiający realizację wtrysku pilotującego. Drugi zawór elektromagnetyczny z kolei, steruje początkiem tłoczenia paliwa. Pompa ta jest w stanie generować ciśnienia rzędu 150-180 MPa i może być stosowana w 6 cylindrowych, wysokoobrotowych silnikach o mocy do 41 KM z jednego cylindra.
Pompa wtryskowa Bosch VR posiada swój własny sterownik, który współpracuje ze sterownikiem silnika ECU, oraz posiada ona dwa czujniki: prędkości obrotowej wałka napędowego pompy wtryskowej oraz jednostkowego zużycia paliwa. W związku z wprowadzeniem normy Euro IV, potrzebą było dalsze zwiększanie ciśnienia wtryskiwanego paliwa do komory spalania, a konkretnie do 200 MPa. Równie istotną rzeczą było ograniczenie poziomu hałasu poprzez zastosowanie fazowości wtrysku (przedwtrysk oraz dotrysk).
W związku z tym, popularność zaczęły zyskiwać zupełnie nowe rozwiązania, w porównaniu z tradycyjnymi, konstrukcje układów wtryskowych.
Do tych nie tradycyjnych (nowych) układów wtryskowych zaliczyć możemy:
- zasobnikowe układy wtryskowe Common Rail
- elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze, które są napędzane hydraulicznie bądź mechanicznie,
- jednocylindrowe pompy wtryskowej, które są sterowane elektronicznie. Połączone są krótkimi przewodami z wtryskiwaczami.
Post Zamieszczono: 30 mar 2013, 11:21


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin