Elektronizacja układów wtryskowych.
Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji.
Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach:
- Ekonomika silnika
- Emisja szkodliwych substancji
- Elektronika
1. Okres opóźnienia samozapłonu. Moment pomiędzy rozpoczęciem wtrysku a rozpoczęciem wzrostu ciśnienia w komorze spalania.
2. Samozapłon mieszanki. Nagły wzrost ciśnienia w komorze spalania z powodu wtrysku pierwszej dawki z fazy 1.
3. Bezpośrednie spalanie wtryśniętej głównej dawki paliwa
Spełnienie wyżej napisanych zasad wymaga stosowania odpowiednich rozwiązań. Dlatego konstruktorzy skupiają się na rozwijaniu układów wtryskowych paliwa i układów dolotowych, które w dużej mierze pozwalają na uzyskiwanie co raz to lepszych wartości tych 3 zasad.
Elektronizacja układów wtryskowych.
Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji.
Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach:
- Ekonomika silnika
- Emisja szkodliwych substancji
- Elektronika
[img]http://dc588.4shared.com/img/OlgU7OjB/s7/threePhases.jpg?async[/img]
1. Okres opóźnienia samozapłonu. Moment pomiędzy rozpoczęciem wtrysku a rozpoczęciem wzrostu ciśnienia w komorze spalania.
2. Samozapłon mieszanki. Nagły wzrost ciśnienia w komorze spalania z powodu wtrysku pierwszej dawki z fazy 1.
3. Bezpośrednie spalanie wtryśniętej głównej dawki paliwa
Spełnienie wyżej napisanych zasad wymaga stosowania odpowiednich rozwiązań. Dlatego konstruktorzy skupiają się na rozwijaniu układów wtryskowych paliwa i układów dolotowych, które w dużej mierze pozwalają na uzyskiwanie co raz to lepszych wartości tych 3 zasad.