Dzisiaj jest 29 mar 2024, 17:02



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Elektryka, elektronika w silniku diesla - dlaczego  Odpowiedz z cytatem
Elektronizacja układów wtryskowych.
Z biegiem lat zauważyć można, że wszystkie normy dotyczące emisji szkodliwych składników spalin są coraz to bardziej zaostrzane, że producenci starają się poprawić zużycie paliwa przy tym zachowując dobre parametry pojazdu (przyspieszenie, bezpieczeństwo podróżowania, ułatwiony rozruch silnika). Stosowane na skalę masową elektroniczne układy sterujące zmusiły konstruktorów, by układ sterowania silnikiem wysokoprężnym również uległ elektronizacji.
Konstruowanie silników wysokoprężnych opiera się na 3 zasadach:
- Ekonomika silnika
- Emisja szkodliwych substancji
- Elektronika

Obrazek

1. Okres opóźnienia samozapłonu. Moment pomiędzy rozpoczęciem wtrysku a rozpoczęciem wzrostu ciśnienia w komorze spalania.
2. Samozapłon mieszanki. Nagły wzrost ciśnienia w komorze spalania z powodu wtrysku pierwszej dawki z fazy 1.

3. Bezpośrednie spalanie wtryśniętej głównej dawki paliwa

Spełnienie wyżej napisanych zasad wymaga stosowania odpowiednich rozwiązań. Dlatego konstruktorzy skupiają się na rozwijaniu układów wtryskowych paliwa i układów dolotowych, które w dużej mierze pozwalają na uzyskiwanie co raz to lepszych wartości tych 3 zasad.
Post Zamieszczono: 30 mar 2013, 8:14


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies