Dzisiaj jest 28 mar 2024, 10:10



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Jak sprawdzić pompę wtryskową na silniku
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Jak sprawdzić pompę wtryskową na silniku  Odpowiedz z cytatem
Ja na szczęście sprawdziłam i nawalił sterownik silnika, zwracajcie na to uwagę. 8-) 8-)
Post Zamieszczono: 31 mar 2017, 0:01
  Tytuł:  Jak sprawdzić pompę wtryskową na silniku  Odpowiedz z cytatem
Rodzaje uszkodzeń i sposoby diagnostyki pompy wtryskowej na silniku bez demontażu.

Przed podjęciem decyzji o demontażu pompy wtryskowej z silnika, warto a nawet trzeba upewnić się, czy przyczyną nieprawidłowej pracy silnika jest na pewno pompa wtryskowa, a nie czasem sam sterownik silnika. Żeby to sprawdzić, należy odłączyć przewód łączący pompę wtryskową z sterownikiem silnika ECU, po czym połączyć go z urządzeniem diagnostycznym (symulatorem np. Deteq ERT 45R), którym można sprawdzić działanie pompy wtryskowej w warunkach dynamicznych, bezpośrednio na samochodzie, bez konieczności jazdy nim. Na początku, należy upewnić się, czy kluczyk w stacyjce jest w położeniu wyłączonym, a połączenia elektryczne są prawidłowe, co bada się podczas testu statycznego. Następnie mierzona jest wartość temperatury paliwa w pompie wtryskowej oraz napięcia wejściowego na sterowniku pompy wtryskowej, które powinno być nastawione za pomocą symulatora na wartość 1500 – 2000 mV (w zależności od rodzaju rozdzielaczowej pompy wtryskowej). Kolejnym krokiem jest uruchomienie silnika, poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce oraz naciśnięcie przycisku „przyspieszenie” na symulatorze (przez ok. 3-4 sekundy) po czym go zwolnić, co powinno umożliwić pracę silnika na biegu jałowym. W przypadku, gdy silnik zgaśnie, oznacza to, że nastawiona za pomocą symulatora wartość napięcia jest za mała. Jeśli z kolei silnik pracuje na zbyt wysokich obrotach, to oznacza, że wartość napięcia wejściowego jest za wysoka. Gdy silnik pracuje już prawidłowo, przystępuje się do sprawdzenia reakcji silnika w warunkach swobodnego przyspieszania, naciskając przycisk „przyspieszanie”, co powoduje symulację różnych położeń pedału przyspieszenia. W przypadku pozytywnych wyników, przyczyn nieprawidłowej pracy pojazdu należy szukać nie w pompie wtryskowej, lecz w silniku samochodu.

Obrazek

(Deteq ERT 45 R)
Post Zamieszczono: 04 kwie 2013, 18:44


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies