Dzisiaj jest 29 mar 2024, 0:06



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Masz problem ze startem diesla? brak mocy? itd....poczytaj
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Masz problem ze startem diesla? brak mocy? itd....poczy  Odpowiedz z cytatem
ja niestety miałem swego czasu problem z turbiną. Auto nie miało mocy i nie chciało wkręcać się na obroty. Na szczęście niedaleko mnie jest warsztat AMSerwis, gdzie oddałem auto. Zregenerowali mi turbinę w ciągu paru godzin i jeszcze tego samego dnia było do odebrania. Od tamtej pory auto jeździ bez zarzutów, a przejechałem już prawie 10 tys km.
Post Zamieszczono: 04 sie 2017, 14:06
  Tytuł:  Re: Masz problem ze startem diesla? brak mocy? itd....poczy  Odpowiedz z cytatem
Ja wiem coś o słabych akumulatorach. A Pfu.. Ile to człowiek nieszczęść przeżyje zanim trafi na dobry akumulator.
Post Zamieszczono: 31 mar 2017, 0:21
  Tytuł:  Masz problem ze startem diesla? brak mocy? itd....poczytaj  Odpowiedz z cytatem
Trudny start zimnego diesla może być spowodowany:

Słabym akumulatorem. Rozrusznik nawet kręci ale prąd rozruchowy (mierzony w amperach) jest za słaby. Im niższa temperatura, tym sprawność akumulatora maleje.
Źle działającymi lub nie działającymi świecami żarowymi, które podgrzewają silnik w czasie rozruchu.
Zablokowanym układem zasilania paliwa przez parafinę, wskutek jej krystalizacji z paliwa (np. z powodu niskiej temperatury).
Zużyciem silnika (brak wystarczającej kompresji).
Zanieczyszczeniem wtryskiwaczy.
Zanieczyszczeniem w kolektorze dolotowym.

Brak mocy silniki Common Rail

Silnik traci moc głównie z powodu: 1) braku pełnego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, 2) zmniejszania się ciśnienia sprężania tłoków w cylindrach.
W pierwszym przypadku związane jest to z niesprawnością działania układu zasilania paliwa oraz układu dolotowego. Najczęstszym czynnikiem sprawczym jest tu zanieczyszczenie: pompy paliwowej, wtryskiwaczy, kolektora dolotowego.
Przyczyna drugiego przykładu jest nagromadzenie się nagaru na pierścieniach uszczelniających i rowkach pierścieni tłokowych.
Odkładający się nagar w rowkach pierścieniowych powoduje przytrzymywanie pierścieni i tym samym uniemożliwia im swobodny ruch, szczególnie w kierunku ściany cylindra. Powoduje to brak szczelności cylindrów i "uciekanie" z nich ciśnienia podczas sprężania tłoków.

Czarny dym rury w dieslu na ciepłym silniku wydechowej

Najczęściej występującą tego przyczyną jest brud w układzie dolotowym. Kolektor jest zanieczyszczony substancjami olejowymi, które się tam osadzają poprzez działanie układu recyrkulacji spalin w skrócie EGR lub AGR .
Silnik diesla jest niejako sterowany powietrzem zasysanym do komory spalania. Zanieczyszczenia w układzie dolotowym ogranicza dostarczenie odpowiedniej ilości tego powietrza, a co za tym idzie powoduje złe spalanie mieszanki (szczególnie, gdy silnik jest nierozgrzany).

Najczęstszym powodem są zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze oraz/lub zanieczyszczony układ dolotowy. Niedobór tlenu w procesie spalania mieszanki powoduje niewłaściwy jej skład. Mówimy wtedy, że mieszanka jest za "bogata".
Wydobywanie się czarnego dymu może również zachodzić przy uszkodzonych lub zanieczyszczonych wtryskiwaczach. Wówczas strumień paliwa jest niewłaściwy. Potocznie mówimy, że wtryskiwacze "leją", tzn. nie wytwarzają wystarczająco rozdrobnionych kropli paliwa, które zdolne są połączyć się z powietrzem.

Świeci kontrolka regeneracji filtra cząstek stałych

Filtr cząsteczek stałych zatrzymuje sadzę i oczyszcza spaliny. W chwili nadmiernego wypełnienia go zanieczyszczeniami, dochodzi do uaktywnienia procesu jego regeneracji, polegającego na wypalaniu zanieczyszczeń. Dzieje się to przy odpowiednio wysokiej temperaturze. Najczęściej do pełnej regeneracji dochodzi podczas jazdy na dłuższym dystansie i przy większych szybkościach. Jeżeli więc poruszamy się samochodem tylko w cyklu miejskim, proces regeneracji nie może się zakończyć i paląca się lampka będzie właśnie informować o niezakończonym procesie. Każda rozpoczęta regeneracja powoduje dodatkowy wtrysk paliwa, co w istotnym stopniu wpływa na poziom zużywanego paliwa przez silnik. Po kilku nie zakończonych procesach regeneracji, system sterowania poinformuje nas o konieczności ręcznej regeneracji, którą możemy wykonać w warsztacie.
Jednak często manualna regeneracja, choć kosztowna, nie skutkuje wystarczająco długim bezawaryjnym okresem jazdy. Często już po kilku dni mamy podobny problem. Dlatego, oprócz manualnej regeneracji należy wykonać poniższe czynności.

Awaria turbosprężarki w dieslu

Jest wiele powodów takiej sytuacji. Najczęstszy z nich to zła diagnoza oraz nie wyeliminowanie prawdziwej przyczyny uszkodzenia, i skoncentrowanie się wyłącznie na wymianie niesprawnej części.
Najważniejszym i bezpośrednim powodem jest niedostateczne smarowanie turbiny. Nagromadzone w układzie olejowym zanieczyszczenia w postaci nagaru blokują cienki przewód doprowadzający olej do łożyska turbiny. Nagar ten powstaje wskutek częstego błędu kierowców jakim jest niepozostawienia silnika na wolnych obrotach i raptownym jego wyłączeniem tuż po dynamicznej jeździe. Dodatkowo proces ten przyspiesza zanieczyszczenie układu zasilania paliwa.
Post Zamieszczono: 09 kwie 2012, 22:29


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies