Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 15:38



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Innowacyjne technologie to przyszłość silników Diesla
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Innowacyjne technologie to przyszłość silników Diesla  Odpowiedz z cytatem
Innowacyjne technologie to przyszłość silników Diesla
Niemal od pierwszego kilometra firma Bosch współtworzy historię motoryzacji. Pionierskie rozwiązania, wśród nich zapłon elektromagnetyczny i wtrysk paliwa dla silników Diesla oraz technologie wyznaczające nowe standardy, jak Common Rail, narodziły się właśnie w firmie Bosch. Opracowując innowacyjny układ wtrysku paliwa w silnikach Diesla, Bosch
w znaczący sposób przyczynił się do spopularyzowania tego rodzaju napędu.

Tworząc w roku 1892 nową technologię, Rudolf Diesel nawet nie śnił o tym, że może ona w przyszłości odnieść tak wielki sukces . W jego przekonaniu bowiem stworzenie dynamicznie pracującego silnika wysokoprężnego było rzeczą niemożliwą. Jak się okazało, był w błędzie…

Jako wiodący producent układów wtryskowych do silników wysokoprężnych, firma Bosch zrewolucjonizowała silniki wysokoprężne montowane w samochodach osobowych
i ciężarowych. Innowacyjne układy wtrysku firmy Bosch, jak Common Rail, pozwalają wydobyć z diesla to, co najlepsze: sportowe zacięcie oraz cichą i oszczędną pracę. Zalety, które przekonały ponad połowę użytkowników samochodów osobowych w Europie Zachodniej.

Nowe standardy nowoczesnego diesla

Common Rail to w dosłownym tłumaczeniu „wspólna szyna“. Paliwo wtłaczane nieustannie do szyny paliwowej, utrzymywane jest w niej pod wysokim ciśnieniem. Dzięki temu możliwe jest podanie go jednocześnie do wszystkich wtryskiwaczy. W momencie wtrysku, ciśnienie w dochodzi
do 1600 barów. W celu zapewnienia idealnego przebiegu spalania, wtrysk może zostać podzielony na kilka faz
(np. dawka pilotująca, tzw. przedwtrysk, dawka właściwa, oraz tzw. dotrysk). Common Rail optymalizuje proces spalania, poprawia kulturę pracy silnika oraz redukuje emisję zanieczyszczeń.

Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, nowoczesne diesle dysponują doskonałym przyspieszeniem. Właśnie
w trakcie wyprzedzania, przy prędkościach od 80 do 120 km/h, można w pełni wykorzystać zalety wysokiego momentu obrotowego, ponieważ silnik wysokoprężny, w porównaniu
do jednostki benzynowej, przy takiej samej mocy właściwej, dysponuje momentem obrotowym wyższym o 50 proc.

Innowacyjny układ wtrysku paliwa firmy Bosch gwarantuje podanie optymalnej dawki paliwa w odpowiednim czasie. Dlatego silniki wysokoprężne, wyposażone w system Common Rail, imponują sportowym zacięciem i spokojną pracą, a przy tym umiarkowanym apetytem na olej napędowy. Silnik wysokoprężny w samochodzie osobowym z systemem Common Rail zużywa bowiem o 30 proc. mniej paliwa
w stosunku do porównywalnej jednostki benzynowej.

Nie mówiąc już o przyjemności, jaką daje przyspieszenie w samochodzie mającym pod maską silnik diesla!
Post Zamieszczono: 08 kwie 2012, 16:09


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies