Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:09



Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz w to pole z dużych liter wyraz narzędzia:
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Jak Diesla zrewolucjonizował bosch
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Jak Diesla zrewolucjonizował bosch  Odpowiedz z cytatem
Systemy wtryskowe firmy Bosch do silników dużej mocy są gwarancją najwyższych osiągów silników stosowanych
np. na statkach oceanicznych, platformach wiertniczych czy też w pociągach osiągających wysokie prędkości. Produkowane przez nas systemy wtryskowe Common Rail spełniają wszystkie wymogi odnośnie mocy, szybkości, ekonomiczności i niezawodności, przede wszystkim dzięki optymalnemu dopasowaniu komponentów takich jak pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacz i sterownik elektroniczny. Wysoce precyzyjna technika Diesla w całkiem nowym wymiarze.

Bosch zrewolucjonizował technikę napędową silników Diesla, wprowadzając na rynek system wtryskowy Common Rail.
Ten system bezpośredniego wtrysku paliwa zapewnia doprowadzanie optymalnej dawki paliwa, przy zastosowaniu odpowiedniego ciśnienia. W wyniku takiej procedury silnik osiąga maksymalną moc przy minimalnej emisji spalin
w danych warunkach.

W systemie Common Rail paliwo jest gromadzone w jednej szynie (Rail) i stamtąd wtryskiwane do wszystkich cylindrów pod ciśnieniem dochodzącym do 2 200 barów. Sterownik elektroniczny regulujący pracę zaworów elektromagnetycznych określa początek i czas trwania wtrysku dla każdego cylindra.

Wysoka moc, jaką gwarantuje system Common Rail, przydaje się nie tylko w samochodach. W agregatach dużej mocy nie ma alternatywy dla oleju napędowego, jeśli chodzi o zużycie energii, stopień sprawności czy poziom emisji. Przy tym silniki Diesla dużej mocy wymagają najwyższej jakości systemów wtryskowych oraz dużej wiedzy i precyzji od ich twórców, inżynierów Bosch: dopiero kiedy pompa wtryskowa, wtryskiwacze i sterownik są do siebie optymalnie dopasowane, możliwe jest zagwarantowanie maksymalnej precyzji wtrysku.

Niższe koszty transportu

Dzięki systemom wtryskowym Bosch do silników wysokoprężnych pojazdy użytkowe mają maksymalny zasięg
i w ekonomiczny sposób wykorzystują paliwo. Aby to było możliwe, energię paliwa należy możliwie bez strat zamienić
w energię kinetyczną. W tym celu optymalizuje się przebieg wtrysku pod kątem warunków pracy konkretnego silnika.

Ekologiczne przewozy

Bosch zaprojektował specjalny przełącznik ciśnienia we wtryskiwaczach, który podnosi ciśnienie paliwa do maksymalnego poziomu bezpośrednio przed wtryskiem.
W przypadku ciężkich silników dużej mocy przełącznikiem ciśnienia można sterować niezależnie od modułu wtryskowego: takie rozwiązanie pozwala na lepszą modulację ciśnienia, co wiąże się z niższą emisją zanieczyszczeń. Technika Bosch do silników Diesla pozwala już dziś spełnić normy emisji, które zaczną obowiązywać dopiero w przyszłości. Pojazdy wykorzystywane do robót torowych, wyposażone
w silniki z wtryskiem Bosch mogą być dzięki temu stosowane nawet w tunelach.

Eksploatacja w trudnych warunkach

Na platformach wiertniczych wysokociśnieniowe systemy wtryskowe Bosch wykorzystuje się w agregatach prądotwórczych. Agregaty z napędem Diesla zapewniają dostawę prądu w szybkim czasie. Pompy wtryskowe
i wtryskiwacze są projektowane indywidualnie dla każdego agregatu. To prawdziwa robota na miarę: tolerancja produkowanych elementów wynosi ok. jednej tysięcznej milimetra. Wymogi odnośnie trwałości i niezawodności systemów wtryskowych są szczególnie wysokie w przypadku platform wydobywczych ropy naftowej. Podobnie jak
w pozostałych systemach wtryskowych do silników Diesla, zwracamy w trakcie prac konstrukcyjnych uwagę na to,
by liczba części mechanicznych, podlegających zużyciu, była możliwie mała.
Post Zamieszczono: 07 kwie 2012, 20:03


Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies