Dzisiaj jest 26 maja 2018, 15:03

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:21 
Elektroniczna regulacja dawkowania pomp wtryskowych.

Rzędowa pompa wtryskowa wymaga ciągłej regulacji dawkowania paliwa za pomocą regulatora prędkości obrotowej w celu:
- zapobiegnięciu przekroczenia maksymalnej prędkości obrotowej silnika,
- zapewnienie równej pracy na biegu jałowym silnika,
- równego utrzymywania prędkości obrotowych w zadanych granicach w dowolnie wybranym zakresie,
- prawidłowego ustawienia dawki rozruchowej,
- sterowania wielkością dawki pełnego obciążenia, a więc odpowiedniego kształtowania przebiegu momentu obrotowego silnika w stosunku do prędkości obrotowych silnika. Wymaga to korekcji dawki przy pełnym obciążeniu.
Wyżej wymienione cele, są ściśle uzależnione od prędkości obrotowej silnika, a więc może je wykonywać mechaniczny regulator prędkości obrotowej. W przypadku innych zadań regulacyjnych, niezależnych od prędkości obrotowej, ich wykonywaniem zajmuje się mechaniczny regulator wyposażony w szereg dodatkowych urządzeń, takich jak:
- atmosferyczny ogranicznik dymienia, którego zadaniem jest zmiana położenia ogranicznika maksymalnej dawki w zależności od ciśnienia atmosferycznego,
- ciśnieniowy ogranicznik dymienia, który zmienia położenie ogranicznika maksymalnej dawki paliwa w stosunku do ciśnienia doładowania silnika.
W rzędowych pompach wtryskowych sterowanych elektronicznie wyżej wymienione funkcje spełnia elektroniczny regulator w postaci elektromagnetycznego nastawnika dawki paliwa, który jest połączony z ECU. Rdzeń elektromagnesu zmienia położenie listwy regulacyjnej obciążonej sprężyną powrotną na podstawie sygnałów ze sterownika ECU i uzależnionych od rzeczywistego położenia listwy regulacyjnej, prędkości obrotowej wałka krzywkowego pompy wtryskowej, temperatury paliwa, położenia pedału przyspieszenia, temperatury i ciśnienia powietrza, prędkości jazdy samochodu oraz informacji o włączeniu hamulca bądź pedału sprzęgła.
Wielkość wysunięcia się listwy regulacyjnej jest zależna od napięcia przesyłanego przez sterownik silnika ECU do elektromagnesu. Sprężyna powrotna działa na listwę regulacyjną w kierunku wyłączenia dawki paliwa. Silnik zostanie unieruchomiony w momencie, gdy zaniknie prąd na stykach elektromagnesu. Elektroniczny regulator prędkości obrotowej posiada czujnik położenia listwy regulacyjnej i czujnik prędkości obrotowej.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin