Jak wygląda test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków w silnikach diesla (pompa wtryskowa).
Zanim rozpocznie się badanie pompy na stole probierczym, należy wykonać test statyczny połączeń elektrycznych, gniazdek i styków przewodów pompy wtryskowej.
Wykonać to można, sprawdzając rezystancję pomiędzy stykami przewodu diagnostycznego pompy wtryskowej – sterownika rozdzielaczowej pompy wtryskowej EDC/HDK VE, jej złącza od elektronicznie sterowanego przestawiacza wtrysku, na stykach jej elektromagnetycznego (ELAB) lub elektrohydraulicznego (EHAB) zaworu „stop” i porównując zmierzone wartości z podanymi w karcie prób i regulacji pompy wtryskowej, bada się prawidłowość połączeń elektrycznych. Pomiary wykonuje się omomierzem w odpowiedniej temperaturze podanej w instrukcji pompy wtryskowej.

(Adapter z ponumerowanymi stykami – model OTA7 włoskiej firmy DETEQ do pomiaru rezystancji za pomocą połączonego z nim omomierza).
W wielostykowym przewodzie diagnostycznym, każdy pin ma przypisany numer. W karcie pompy wtryskowej podano wymagane rezystancje pomiędzy poszczególnymi pinami, oznaczonymi odpowiednio numerami. Bardzo wygodnym urządzeniem przy pomiarze rezystancji, współpracujący z omomierzem, jest adapter z ponumerowanymi gniazdami lub nastawnik styków – OTA7.
Wyniki rezystancji mogą poinformować nas o stanie połączeń elektrycznych, czy nie są uszkodzone, zaśniedziałe lub skorodowane.