Dzisiaj jest 20 mar 2019, 2:17

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 08 kwie 2012, 16:15 
System Common Rail
dla samochodów osobowych
Obrazek

System CRS jest systemem wtryskowym z wysokociśnieniowym gromadzeniem paliwa. Różnica względem wszystkich innych układów wtryskowych: sprężanie
i wtrysk są od siebie niezależne. Takim sposobem system
CRS oferuje większą swobodę przy optymalizacji procesu wtrysku. Dzięki temu możliwe jest projektowanie bardzo dynamicznych, cicho pracujących i ekonomicznych silników.
Składniki systemu Common Rail:
układ niskociśnieniowy z pompą wstępną i filtrem
szyna
pompa wysokociśnieniowa
wtryskiwacze
elektroniczny sterownik z czujnikami i złączami diagnostycznymi

Typy
Pierwsza generacja systemu CRS została zaprojektowana dla ciśnienia wtrysku do 1350 bar dla samochodów osobowych oraz 1400 bar dla pojazdów użytkowych.
Nowa, trzecia generacja systemu z piezowtryskiwaczami wytwarza ciśnienie wtrysku 1800 bar. Nadto nowy system jest wyposażony w pompę regulowaną ilościowo. Z pomocą jednostki dawkującej umożliwia ona tłoczenie ilości paliwa dostosowanej do zapotrzebowania także przy niskich ciśnieniach. Tym sposobem dzięki swojej ulepszonej efektywności nowy system pomaga obniżyć zużycie i temperaturę paliwa.

Nowość: piezowtryskiwacz
W nowych wtryskiwaczach CRS zawory wtryskowe są sterowane przez piezoaktywatory. Składa się on z piezokryształów, które wydłużają się w polu elektrycznym. Sterowany elektronicznie piezoaktywator załącza się pięć razy szybciej niż zawór elektromagnetyczny i jest zintegrowany we wtryskiwaczu. W ten sposób ruch piezoelementu jest przenoszony bez udziału jakichkolwiek elementów mechanicznych, bez tarcia, bezpośrednio na iglicę wtryskiwacza. Umożliwia to dwa razy większą prędkość iglicy wtryskiwacza niż we wszelkich innych systemach CRS znanych na rynku. Takim sposobem możliwe jest dokładniejsze dozowanie dawki wtrysku, przez co w czasie spalania powstaje mniej substancji szkodliwych.

System CRS dla samochodów osobowych
Obrazek
Common Rail System (CRS) for passenger cars
Zastosowanie: samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe
Moc: 30 kW/cylinder
Liczba cylindrów: 3...8
Sterowanie: elektroniczne, zawory elektromagnetyczne, piezoaktywatory
Ciśnienie wtrysku: 1 350 bar (pierwsza generacja),
1 600 bar (druga generacja), 1 800 bar (trzecia generacja
z piezowtryskiwaczami)
Dawka wtrysku: do 90 mm3/skok

Pompa wysokociśnieniowa tłoczy paliwo do szyny gromadzącej paliwo pod wysokim ciśnieniem.
Tam paliwo jest pozostaje gotowe do wtrysku pod ciśnieniem dostosowanym dokładnie do fazy pracy silnika.

Zamiar kierowcy jest inicjowany poprzez pedał gazu. Elektroniczny sterownik odbiera zamiar kierowcy i stan roboczy. Na podstawie charakterystyk wylicza konieczne ciśnienie paliwa, czas trwania wtrysku (czyli ilość paliwa) oraz początek fazy wtrysku. W każdym cylindrze silnika znajduje się wtryskiwacz ze zintegrowanym zaworem elektromagnetycznym. Otwarcie i zamknięcie zaworu elektromagnetycznego określa początek i koniec fazy wtrysku.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin