Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:57

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 30 mar 2013, 11:21 
Działanie, budowa promieniowej (radialna) rozdzielaczowej pompy wtryskowej Bosch VR

Podczas gdy angielska firma Lucas cały czas udoskonalała swoje rozdzielaczowe pompy wtryskowe z tłoczkami promieniowymi, firma Bosch doskonaliła swoją konstrukcję pompy rozdzielaczowej z tłokorozdzielaczem w której za regulowanie dawki paliwa odpowiada dozator – przesuwak pierścieniowy przysłaniający otwór sterująco-przelewowy w tłokorozdzielaczu. Dozator w elektronicznie sterowanych, rozdzielaczowych pompach wtryskowych przestawiany jest za pomocą elektronicznie sterowanego elektromagnetycznie nastawnika dawki lub szybkodziałający zawór elektromagnetyczny, który otwierając się lub zamykając wyznacza koniec i początek tłoczenia. Dzięki zastosowaniu drugiego zaworu elektromagnetycznego możliwe stało się sterowanie ciśnieniem paliwa w komorze przestawiacza wtrysku.
Pompy wtryskowe które posiadają takie zastosowania to np. VP-29 i VP-30, które stosowane były w silnikach Isuzu o wtrysku bezpośrednim paliwa oraz w samochodach marki Ford. W wymienionych pompach, regulacja dawki paliwa nie odbywa się za pomocą dozatora, lecz elektromagnetycznego zaworu.

Obrazek

(Przekrój pompy Bosch VR)

Najnowszą generacją wysokociśnieniowych pomp wtryskowych sterowanych mechanicznie jest Bosch model VR. Pierwsza generacja pomp wtryskowych tej firmy stanowiły mechanicznie sterowane pompy rozdzielaczowe EP/VA. Elementem tłoczącym w ich przypadku był tłokorozdzielacz, który wykonywał ruch osiowo posuwisto-obrotowy. Kolejne generacje pomp wtryskowych firmy Bosch działały na tej samej zasadzie tłoczenia, realizowanego za pomocą tłokorozdzielacza. Model VE były wyposażone w mechaniczny regulator prędkości obrotowej, które wytwarzały ciśnienie tłoczenia do 40 MPa, pompy sterowane elektronicznie EDC/HDK VE do 70 MPa, a pompy VP z tłokorozdzielaczem sterowanym zaworem elektromagnetycznym do 100 MPa. Z powodu realizacji tak wysokich ciśnień, niemiecka firma produkująca przez 30 lat rozdzielaczowe pompy wtryskowe z jednym elementem tłoczącym (tłokorozdzielacz), musiała zastosować inny system tłoczenia, podobny do stosowanych przez firmę Lucas oraz Stanadyne czyli złożony z dwóch, trzech a nawet czterech tłoczków, wykonujących promieniowy ruch tłoczenia i napędzanych pierścieniem krzywkowym. Regulacja dawką paliwa odbywa się podobnie, jak w poprzednio opisanej pompie wtryskowej Lucas, a więc wysokociśnieniowy zawór elektromagnetyczny, umożliwiający realizację wtrysku pilotującego. Drugi zawór elektromagnetyczny z kolei, steruje początkiem tłoczenia paliwa. Pompa ta jest w stanie generować ciśnienia rzędu 150-180 MPa i może być stosowana w 6 cylindrowych, wysokoobrotowych silnikach o mocy do 41 KM z jednego cylindra.
Pompa wtryskowa Bosch VR posiada swój własny sterownik, który współpracuje ze sterownikiem silnika ECU, oraz posiada ona dwa czujniki: prędkości obrotowej wałka napędowego pompy wtryskowej oraz jednostkowego zużycia paliwa. W związku z wprowadzeniem normy Euro IV, potrzebą było dalsze zwiększanie ciśnienia wtryskiwanego paliwa do komory spalania, a konkretnie do 200 MPa. Równie istotną rzeczą było ograniczenie poziomu hałasu poprzez zastosowanie fazowości wtrysku (przedwtrysk oraz dotrysk).
W związku z tym, popularność zaczęły zyskiwać zupełnie nowe rozwiązania, w porównaniu z tradycyjnymi, konstrukcje układów wtryskowych.
Do tych nie tradycyjnych (nowych) układów wtryskowych zaliczyć możemy:
- zasobnikowe układy wtryskowe Common Rail
- elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze, które są napędzane hydraulicznie bądź mechanicznie,
- jednocylindrowe pompy wtryskowej, które są sterowane elektronicznie. Połączone są krótkimi przewodami z wtryskiwaczami.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 31 mar 2017, 0:22 

Rejestracja: 08 mar 2017, 20:06
Posty: 35
Miejscowość: radom
Ciekawie napisane, oby tak dalej. Pozdrawiam z Radomia


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies