Forum DIESEL.PL - forum samochodowe, forum diesel, silniki diesla, diesel
http://forumdiesel.pl/

Konstrukcje pomp wtryskowych elektronicznych Delphi
http://forumdiesel.pl/konstrukcje-pomp-wtryskowych-elektronicznych-delphi-t210.html
Strona 1 z 1

Autor:  Hitek [ 30 mar 2013, 9:46 ]
Tytuł:  Konstrukcje pomp wtryskowych elektronicznych Delphi

Budowa, działanie.Elektroniczna rozdzielaczowa pompa wtryskowa Lucas ESR.

Firma Lucas skonstruowała nową wersję elektronicznej rozdzielaczowej pompy wtryskowej oznaczonej symbolem ESR. Nowa konstrukcja przeznaczona była do silników o wtrysku bezpośrednim, których pojemność na jeden cylinder nie mogła przekraczać 1 litra. Wszystko to miało na celu spełnienia nowych, rygorystycznych norm EURO III. Cechami wspólnymi między nową konstrukcją a pompami szeregu DP, była aluminiowa obudowa z wałkiem napędowym, pierścień krzywkowy z promieniowo rozmieszczonymi czterema tłoczkami oraz elektronicznie sterowany przestawiacz wtrysku (podobny jak ten w pompie EPIC).
Zupełnie nowymi rozwiązaniami w ESR są:
- elektroniczny sterownik pompy wtryskowej PCU, który został zamontowany w pokrywie pompy wtryskowej i współpracuje ze sterownikiem pojazdu VCU,
- Pompa przetłaczająca została zintegrowana z układem tłoczącym pompy,
- Układ sterujący dawką i czasem trwania wtrysku jest teraz realizowany za pomocą 3 zaworów elektromagnetycznych jak i czujnika umieszczonego pod pokrywą pompy wtryskowej.
Paliwo za pomocą pompy przetłaczającej dostarczane jest do przestrzeni wysokiego ciśnienia między tłoczkami. Kiedy zawór systemu Servo Spill jest zamknięty, zaczyna się proces pompowania paliwa wywołany przez ruch tłoczków. W pierwszej fazie jest wolny, potem szybszy, dzięki czemu możliwe stało się realizowanie wtrysku dwufazowego paliwa.
Paliwo jest tłoczone do wtryskiwacza aż do momentu, gdy sygnał ze sterownika pompy na podstawie sygnału ze sterownika VCU spowoduje otwarcie się zaworu elektromagnetycznego co powoduje z kolei uruchomienie systemu Servo Spill, który to jest połączony z zasobnikiem paliwa wracającego ponownie do przestrzeni wysokiego ciśnienia. Dzięki temu, pomaga pompie przetłaczającej wypełnić przestrzeń między tłoczkami paliwem pod wysokim ciśnieniem przed rozpoczęciem kolejnego wtrysku. Sterowanie początkiem wtrysku odbywa się przy pomocy ciśnienia paliwa oddziałowującego na tłoczek przestawiacza regulowanego zaworem elektromagnetycznym.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/