Forum DIESEL.PL - forum samochodowe, forum diesel, silniki diesla, diesel http://forumdiesel.pl/ |
|
Stanadyne pompa - sterowanie, budowa, działanie, elektryka http://forumdiesel.pl/stanadyne-pompa-sterowanie-budowa-dzialanie-elektryka-t211.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gimin [ 30 mar 2013, 9:52 ] |
Tytuł: | Stanadyne pompa - sterowanie, budowa, działanie, elektryka |
Sterowanie, budowa, działanie - elektroniczna rozdzielaczowa pompa wtryskowa Stanadyne DS. Stanadyne Automotive czyli firma ze Stanów Zjednoczonych , skonstruowała i wdrożyła do masowej produkcji pierwsze na świecie rozdzielaczowe pompy wtryskowej, w 1994 roku zastosowała swoją pompę w silniku GM o pojemności 6.5 litra turbodoładowanego. Była to pompa rozdzielaczowa model DS., która posiadała elektronicznie sterowany początek wtrysku i dawkę paliwa. Pompa ta cechowała się: - możliwością stosowania w wielocylindrowych silnikach o prędkościach obrotowych dochodzących do 5000 obr/min z wtryskiem pośrednim lub bezpośrednim, - maksymalnym ciśnieniem tłoczenia do 100 MPa na wyjściu z pompy wtryskowej a 120 MPa we wtryskiwaczu, - opatentowanym przez firmę Stanadyne rozwiązanie regulacji dawki paliwa, zwane „fill-spill”, które działało dzięki zastosowaniu zaworu elektromagnetycznego zasilanego napięciem 12V i sterującym zaworem grzybkowym, - sterowaniem początkiem wtrysku za pomocą obrotu pierścienia krzywkowego za pomocą silnika krokowego. Położenie kątowe pierścienia było mierzone poprzez czujnik optyczny i odnoszone do czujnika wału korbowego, położenia pedału przyspieszenia, temperatury otoczenia, temperatury płynu chłodzącego i ciśnienia w kolektorze dolotowym. (Zdjęcie pompy Stanadyne DS.) Sterownika pompy tworzy sygnały prądowe, które następnie przesyła do zaworu elektromagnetycznego, którego czas wzbudzenia decyduje o wtryskiwanej dawce paliwa. Zawór ten steruje grzybkowym zaworem dozująco-przelewowym. Przebieg procesu tłoczenia paliwa składa się z 3 faz: napełnienia, tłoczenia oraz przelewu. W trakcie napełniania paliwem przestrzeni pomiędzy tłoczkami, zawór elektromagnetyczny jest zamknięty w skutek braku zasilania prądem. W trakcie fazy tłoczenia zawór elektromagnetyczny otwiera się i paliwo pod wysokim ciśnieniem jest wtłaczane do wtryskiwacza, skąd trafia do komory spalania. Zawór elektromagnetyczny wyłącza się na skutek sygnału z ECU co rozpoczyna ostatnią fazę: przelewu. Dawka paliwa w tym wypadku zależy od czasu trwania impulsu. wtryskiwacz Stanadyne ford transit |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |