Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:38

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:02 
- Elektronicznie sterowany przestawiacz wtrysku.

W pompie wtryskowej VE (elektronicznie sterowana), regulacją początkiem tłoczenia zajmuje przestawiacz tłoczenia (potocznie: przestawiacz wtrysku). W zależności od np. prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury płynu chłodzącego, obciążenia silnika czy też ciśnienia atmosferycznego, przestawiacz wtrysku zmienia początek tłoczenia paliwa.

Obrazek

( Przestawiacz wtrysku bosch ve)

za rozruch zimnego silnika, odpowiada urządzenie, które automatycznie przestawia wtrysk dawki.,
- urządzenie, które zajmuje się korekcją początku tłoczenia w zależności od aktualnego obciążenia silnika. W przypadku jego braku, to w miarę zwiększania się prędkości obrotowej silnika, przestawiacz powodowałby wzrost kąta wyprzedzenia wtrysku (przestawienie tłoczenia na „wczesny”) na skutek wzrostu ciśnienia w przestawiaczu. Tutaj wkracza więc korektor, który odpowiednio zmienia ciśnienie w przestawiaczu przy danym obciążeniu przy stałej, ustalonej prędkości obrotowej,
- przestawiacz wtrysku, którego zadaniem jest przyspieszyć początek tłoczenia wraz ze zwiększaniem się prędkości obrotowej silnika.
Proces przestawienia wtrysku w elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej VE, jest realizowany bardzo podobnie do tego w pompach sterowanych mechanicznie. W dolnej części konstrukcji pompy, umieszczony jest hydrauliczny przestawiacz wtrysku, w którym ciśnienie paliwa powoduje przesunięcie się tłoczka przestawiacza, który z kolei jest połączony z pierścieniem rolkowym za pomocą sworznia. W związku ze zmianami ciśnienia, ruch tłoczka powoduje obrót pierścienia z rolkami napędzającymi tarczę krzywkową tłokorozdzielacza. W celu zachowania tłoczka w równowadze, zastosowano sprężynę. Elektronicznie sterowany przestawiacz posiada od strony działającego ciśnienia na tłoczek, zawór elektromagnetyczny, którego zadaniem jest zmiana ciśnienia paliwa. Pracą tego zaworu zajmuje się sterownik silnika ECU. W momencie otwarcia się tego zaworu, ciśnienie maleje co powoduje opóźnienie początku tłoczenia. Jego odwrotna pozycja (zawór zamknięty) powoduje, że wzrasta ciśnienie a w związku z tym przyspieszenie wtrysku.
Sterownik silnika ECU ma w związku z tym, zapisane charakterystyki pracy przestawiacza wtrysku, które są wykorzystywane w zależności od aktualnej pracy silnika. Odpowiedni stosunek czasu otwarcia do czasu zamknięcia się zaworu elektromagnetycznego jest ustalany w sprzężeniu zwrotnym wraz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza. Sygnał z niego pochodzący jest następnie porównywany z wzorcową charakterystyką zapisaną w ECU.

Obrazek

(Czujnik położenia pedału przyspieszenia)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 30 mar 2017, 23:49 

Rejestracja: 08 mar 2017, 20:06
Posty: 35
Miejscowość: radom
Przydatne informacje ;) jestem zadowolona że tu trafiłam


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies