Forum DIESEL.PL - forum samochodowe, forum diesel, silniki diesla, diesel http://forumdiesel.pl/ |
|
Jak działa przestawiacz kata wtrysku (zapłonu) http://forumdiesel.pl/jak-dziala-przestawiacz-kata-wtrysku-zaplonu-t226.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Konik [ 04 kwie 2013, 18:02 ] |
Tytuł: | Jak działa przestawiacz kata wtrysku (zapłonu) |
- Elektronicznie sterowany przestawiacz wtrysku. W pompie wtryskowej VE (elektronicznie sterowana), regulacją początkiem tłoczenia zajmuje przestawiacz tłoczenia (potocznie: przestawiacz wtrysku). W zależności od np. prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury płynu chłodzącego, obciążenia silnika czy też ciśnienia atmosferycznego, przestawiacz wtrysku zmienia początek tłoczenia paliwa. ( Przestawiacz wtrysku bosch ve) za rozruch zimnego silnika, odpowiada urządzenie, które automatycznie przestawia wtrysk dawki., - urządzenie, które zajmuje się korekcją początku tłoczenia w zależności od aktualnego obciążenia silnika. W przypadku jego braku, to w miarę zwiększania się prędkości obrotowej silnika, przestawiacz powodowałby wzrost kąta wyprzedzenia wtrysku (przestawienie tłoczenia na „wczesny”) na skutek wzrostu ciśnienia w przestawiaczu. Tutaj wkracza więc korektor, który odpowiednio zmienia ciśnienie w przestawiaczu przy danym obciążeniu przy stałej, ustalonej prędkości obrotowej, - przestawiacz wtrysku, którego zadaniem jest przyspieszyć początek tłoczenia wraz ze zwiększaniem się prędkości obrotowej silnika. Proces przestawienia wtrysku w elektronicznie sterowanej pompie wtryskowej VE, jest realizowany bardzo podobnie do tego w pompach sterowanych mechanicznie. W dolnej części konstrukcji pompy, umieszczony jest hydrauliczny przestawiacz wtrysku, w którym ciśnienie paliwa powoduje przesunięcie się tłoczka przestawiacza, który z kolei jest połączony z pierścieniem rolkowym za pomocą sworznia. W związku ze zmianami ciśnienia, ruch tłoczka powoduje obrót pierścienia z rolkami napędzającymi tarczę krzywkową tłokorozdzielacza. W celu zachowania tłoczka w równowadze, zastosowano sprężynę. Elektronicznie sterowany przestawiacz posiada od strony działającego ciśnienia na tłoczek, zawór elektromagnetyczny, którego zadaniem jest zmiana ciśnienia paliwa. Pracą tego zaworu zajmuje się sterownik silnika ECU. W momencie otwarcia się tego zaworu, ciśnienie maleje co powoduje opóźnienie początku tłoczenia. Jego odwrotna pozycja (zawór zamknięty) powoduje, że wzrasta ciśnienie a w związku z tym przyspieszenie wtrysku. Sterownik silnika ECU ma w związku z tym, zapisane charakterystyki pracy przestawiacza wtrysku, które są wykorzystywane w zależności od aktualnej pracy silnika. Odpowiedni stosunek czasu otwarcia do czasu zamknięcia się zaworu elektromagnetycznego jest ustalany w sprzężeniu zwrotnym wraz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza. Sygnał z niego pochodzący jest następnie porównywany z wzorcową charakterystyką zapisaną w ECU. (Czujnik położenia pedału przyspieszenia) |
Autor: | ula90 [ 30 mar 2017, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Jak działa przestawiacz kata wtrysku (zapłonu) |
Przydatne informacje jestem zadowolona że tu trafiłam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |