Elektronicznie sterowane zawory „STOP”.
W rzędowych pompach wtryskowych sterowanych elektronicznie, tłoczenie paliwa zostaje przerwane w momencie zadziałania zaworu elektrohydraulicznego (EHAB) lub elektrycznego (ELAB).
Zawór elektrohydrauliczny jest elementem zabezpieczenia systemu ECU. W trakcie normalnej pracy silnika, zawór ten jest pod napięciem i jest otwarty, co pozwala na zasilanie paliwem sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Awaryjne wyłączenie silnika następuje w momencie, gdy na zaworze elektromagnetycznym nie ma zasilania prądowego. Wtedy też, pompa zasilająca odsysa paliwo z komór tłoczących a sam proces tłoczenia zostaje zatrzymany. Zawór elektrohydrauliczny EHAB posiada też w swojej konstrukcji czujnik temperatury paliwa.
Kolejnym zaworem jest zawór ELAB, który ma podobne zadanie do EHAB, gdyż też służy do awaryjnego wyłączenia silnika na przykład w przypadku zablokowania się listwy regulacyjnej na skutek zatarcia tłoka elementu tłoczącego lub pęknięcia sprężyny powrotnej listwy regulacyjnej.
Przerwanie dopływu paliwa do układu tłoczącego w pompie musi nastąpić maksymalnie w ciągu 10 sekund.
[elektrozawór stop]