Forum DIESEL.PL - forum samochodowe, forum diesel, silniki diesla, diesel
http://forumdiesel.pl/

Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab)
http://forumdiesel.pl/jak-wyglada-gaszenie-silnika-diesla-zawor-stop-elab-t232.html
Strona 1 z 1

Autor:  Gość [ 04 kwie 2013, 18:25 ]
Tytuł:  Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab)

Elektronicznie sterowane zawory „STOP”.

W rzędowych pompach wtryskowych sterowanych elektronicznie, tłoczenie paliwa zostaje przerwane w momencie zadziałania zaworu elektrohydraulicznego (EHAB) lub elektrycznego (ELAB).
Zawór elektrohydrauliczny jest elementem zabezpieczenia systemu ECU. W trakcie normalnej pracy silnika, zawór ten jest pod napięciem i jest otwarty, co pozwala na zasilanie paliwem sekcji tłoczących pompy wtryskowej. Awaryjne wyłączenie silnika następuje w momencie, gdy na zaworze elektromagnetycznym nie ma zasilania prądowego. Wtedy też, pompa zasilająca odsysa paliwo z komór tłoczących a sam proces tłoczenia zostaje zatrzymany. Zawór elektrohydrauliczny EHAB posiada też w swojej konstrukcji czujnik temperatury paliwa.
Kolejnym zaworem jest zawór ELAB, który ma podobne zadanie do EHAB, gdyż też służy do awaryjnego wyłączenia silnika na przykład w przypadku zablokowania się listwy regulacyjnej na skutek zatarcia tłoka elementu tłoczącego lub pęknięcia sprężyny powrotnej listwy regulacyjnej.
Przerwanie dopływu paliwa do układu tłoczącego w pompie musi nastąpić maksymalnie w ciągu 10 sekund.

Obrazek

[elektrozawór stop]

Autor:  ula90 [ 31 mar 2017, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Jak wygląda gaszenie silnika diesla zawór STOP (elab)

Nie znam się na tym kompletnie ale mój syn chciał się dowiedzieć, no i mam informacje, dzięki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/