Dzisiaj jest 29 mar 2024, 0:05

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 30 mar 2013, 8:48 
Układ recyrkulacji spalin (EGR).
Postęp technologiczny elektronicznych układów wtrysku paliwa, którego założeniem jest zapewnić odpowiednio dużą dokładność regulacji wtrysku paliwa: początku cyklu tłoczenia (wtrysku), dawki paliwa, sposobu w jaki dawka zostanie wtryśnięta oraz czasu jej podawania, a także uzyskanie odpowiedniej szybkości w dostosowywaniu tych parametrów do zmieniających się warunków pracy samochodu, rozpoczął się od stworzenia układu recyrkulacji spalin (EGR).
Upowszechnienie się elektronicznego sterowania recyrkulacją spalin było związane z zastosowaniem silników o wtrysku bezpośrednim w pojazdach osobowych i dostawczych. Jednostki te, z powodu innej konstrukcji, charakteryzują się dużymi temperaturami spalania, co wiąże się ze zwiększeniem emisji tlenków azotu. W celu zredukowania ich zawartości w spalinach, trzeba było obniżyć maksymalną temperaturę spalania w cylindrze za pomocą doprowadzenia do kolektora dolotowego części spalin. Ilość spalin wraz ze wzrostem prędkości obrotowych silnika maleje, aż do osiągnięcia wartości zerowej przy pełnej dawce wtryskiwanego paliwa. Ponieważ istnieje niebezpieczeństwo nagłego wzrostu emisji węglowodorów i tlenków węgla oraz sadzy, ilość spalin musi być precyzyjnie kontrolowana, dlatego na pomoc znów przyszła nam elektronika w postaci elektronicznego sterownika układu EGR.
W nowoczesnych sterownikach silnika, otrzymuje on sygnały z czujnika prędkości obrotowej wału korbowego, z przepływomierza, który mierzy ilość powietrza w kolektorze dolotowym, temperatury powietrza dolotowego, czujnika temperatury płynu chłodzącego, oraz czujnik położenia pedału przyspieszenia. Na ich podstawie, sterownik wysyła sygnał o zmiennym prądzie do elektrozaworu, który łączy zawór EGR z podciśnieniem pompy hamulcowej. Elektrozawór ten jest z kolei połączony z jednej strony z atmosferą poprzez filtr, a z drugiej z podciśnieniową pompą hamulcową. Zawór EGR umieszczony jest zazwyczaj w kanale łączącym kolektor wydechowy z dolotowym. Brak podciśnienia oznacza, że zawór jest zamknięty. Najczęstszymi uszkodzeniami tego zaworu są jego nieszczelności, zatarcie popychacza na skutek nagromadzonego nagaru, zwłaszcza w przypadku silników o dużym wydatku spalin. Dlatego angielska firma Lucas Varity Automotive zaprojektowała zawór „samooczyszczający” się o nazwie EEGR. Elektrycznie napędzany obrotowy zawór EGR, który zapobiega osadzaniu się na nim sadzy a ponadto usuwa naloty węglowe na nim powstałe. W celu zbadania szczelności zaworu EGR stosuje się ręczną pompkę podciśnieniową.

Obrazek

(Wpływ recyrkulacji spalin na emisję toksycznych składników w spalinach silnika ZS)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies