Dzisiaj jest 28 mar 2024, 15:34

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 09 kwie 2012, 22:29 
Trudny start zimnego diesla może być spowodowany:

Słabym akumulatorem. Rozrusznik nawet kręci ale prąd rozruchowy (mierzony w amperach) jest za słaby. Im niższa temperatura, tym sprawność akumulatora maleje.
Źle działającymi lub nie działającymi świecami żarowymi, które podgrzewają silnik w czasie rozruchu.
Zablokowanym układem zasilania paliwa przez parafinę, wskutek jej krystalizacji z paliwa (np. z powodu niskiej temperatury).
Zużyciem silnika (brak wystarczającej kompresji).
Zanieczyszczeniem wtryskiwaczy.
Zanieczyszczeniem w kolektorze dolotowym.

Brak mocy silniki Common Rail

Silnik traci moc głównie z powodu: 1) braku pełnego spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, 2) zmniejszania się ciśnienia sprężania tłoków w cylindrach.
W pierwszym przypadku związane jest to z niesprawnością działania układu zasilania paliwa oraz układu dolotowego. Najczęstszym czynnikiem sprawczym jest tu zanieczyszczenie: pompy paliwowej, wtryskiwaczy, kolektora dolotowego.
Przyczyna drugiego przykładu jest nagromadzenie się nagaru na pierścieniach uszczelniających i rowkach pierścieni tłokowych.
Odkładający się nagar w rowkach pierścieniowych powoduje przytrzymywanie pierścieni i tym samym uniemożliwia im swobodny ruch, szczególnie w kierunku ściany cylindra. Powoduje to brak szczelności cylindrów i "uciekanie" z nich ciśnienia podczas sprężania tłoków.

Czarny dym rury w dieslu na ciepłym silniku wydechowej

Najczęściej występującą tego przyczyną jest brud w układzie dolotowym. Kolektor jest zanieczyszczony substancjami olejowymi, które się tam osadzają poprzez działanie układu recyrkulacji spalin w skrócie EGR lub AGR .
Silnik diesla jest niejako sterowany powietrzem zasysanym do komory spalania. Zanieczyszczenia w układzie dolotowym ogranicza dostarczenie odpowiedniej ilości tego powietrza, a co za tym idzie powoduje złe spalanie mieszanki (szczególnie, gdy silnik jest nierozgrzany).

Najczęstszym powodem są zanieczyszczone lub uszkodzone wtryskiwacze oraz/lub zanieczyszczony układ dolotowy. Niedobór tlenu w procesie spalania mieszanki powoduje niewłaściwy jej skład. Mówimy wtedy, że mieszanka jest za "bogata".
Wydobywanie się czarnego dymu może również zachodzić przy uszkodzonych lub zanieczyszczonych wtryskiwaczach. Wówczas strumień paliwa jest niewłaściwy. Potocznie mówimy, że wtryskiwacze "leją", tzn. nie wytwarzają wystarczająco rozdrobnionych kropli paliwa, które zdolne są połączyć się z powietrzem.

Świeci kontrolka regeneracji filtra cząstek stałych

Filtr cząsteczek stałych zatrzymuje sadzę i oczyszcza spaliny. W chwili nadmiernego wypełnienia go zanieczyszczeniami, dochodzi do uaktywnienia procesu jego regeneracji, polegającego na wypalaniu zanieczyszczeń. Dzieje się to przy odpowiednio wysokiej temperaturze. Najczęściej do pełnej regeneracji dochodzi podczas jazdy na dłuższym dystansie i przy większych szybkościach. Jeżeli więc poruszamy się samochodem tylko w cyklu miejskim, proces regeneracji nie może się zakończyć i paląca się lampka będzie właśnie informować o niezakończonym procesie. Każda rozpoczęta regeneracja powoduje dodatkowy wtrysk paliwa, co w istotnym stopniu wpływa na poziom zużywanego paliwa przez silnik. Po kilku nie zakończonych procesach regeneracji, system sterowania poinformuje nas o konieczności ręcznej regeneracji, którą możemy wykonać w warsztacie.
Jednak często manualna regeneracja, choć kosztowna, nie skutkuje wystarczająco długim bezawaryjnym okresem jazdy. Często już po kilku dni mamy podobny problem. Dlatego, oprócz manualnej regeneracji należy wykonać poniższe czynności.

Awaria turbosprężarki w dieslu

Jest wiele powodów takiej sytuacji. Najczęstszy z nich to zła diagnoza oraz nie wyeliminowanie prawdziwej przyczyny uszkodzenia, i skoncentrowanie się wyłącznie na wymianie niesprawnej części.
Najważniejszym i bezpośrednim powodem jest niedostateczne smarowanie turbiny. Nagromadzone w układzie olejowym zanieczyszczenia w postaci nagaru blokują cienki przewód doprowadzający olej do łożyska turbiny. Nagar ten powstaje wskutek częstego błędu kierowców jakim jest niepozostawienia silnika na wolnych obrotach i raptownym jego wyłączeniem tuż po dynamicznej jeździe. Dodatkowo proces ten przyspiesza zanieczyszczenie układu zasilania paliwa.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 31 mar 2017, 0:21 

Rejestracja: 08 mar 2017, 20:06
Posty: 35
Miejscowość: radom
Ja wiem coś o słabych akumulatorach. A Pfu.. Ile to człowiek nieszczęść przeżyje zanim trafi na dobry akumulator.


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 04 sie 2017, 14:06 

Rejestracja: 04 sie 2017, 14:03
Posty: 1
Miejscowość: Gdynia
ja niestety miałem swego czasu problem z turbiną. Auto nie miało mocy i nie chciało wkręcać się na obroty. Na szczęście niedaleko mnie jest warsztat AMSerwis, gdzie oddałem auto. Zregenerowali mi turbinę w ciągu paru godzin i jeszcze tego samego dnia było do odebrania. Od tamtej pory auto jeździ bez zarzutów, a przejechałem już prawie 10 tys km.


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies