Dzisiaj jest 19 mar 2024, 15:00

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 07 kwie 2012, 19:56 
Samochody ciężarowe potrzebują bardziej wytrzymałych olejów


W raporcie prezentujemy oleje do samochodów ciężarowych. Nowoczesne silniki, w których dla utrzymania czystości spalin montowane są filtry cząstek stałych, wymagają specjalnych olejów. O zablokowanie w nich kanałów bowiem nie jest trudno. Producenci dobrze o tym wiedzą i podążają za rynkiem motoryzacyjnym.

Oleje do samochodów ciężarowych różnią się od tych przeznaczonych do samochodów osobowych. Przede wszystkim zalecanymi okresami wymiany, a to oznacza, że produkt musi w tym czasie zapewnić nie tylko właściwe smarowanie silnika, ale też neutralizację szkodliwych ubocznych produktów spalania. Obecnie w ciężarówkach mogą one sięgać, przy stosowaniu odpowiednich olejów półsyntetycznych i syntetycznych nawet 100 tys. km.

Warto dodać, że od października 2009 r., ograniczenia w zakresie dopuszczalnych emisji zanieczyszczeń z układów spalinowych silników, zostały zaostrzone do poziomu Euro V. To oznacza, że ciężarówki musiały zmniejszyć emisję pyłów o 94 proc. w porównaniu z 1990 r., a także ograniczyć emisję NOx o 86 -proc. w stosunku do 2009 r.

To wymusiło powstanie na rynku nowych nowej gamy olejów, które nadawałyby się do wysokoobciążonych silników. Ma to też związek z tym, ze pojawiają się coraz to nowe normy jakościowe, które powinny spełniać oleje silnikowe.

Według raportu GIPA, kierowcy najczęściej zalewają silniki olejami Mobil. Udziały tej marki w rynku wzrosły od ubiegłego roku z 26 do 28 proc.

Kolejne dwie silne pozycje zajmują Lotos (24 proc.) i Castrol (23 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się marki: Elf - 6 proc., Shell - 6 proc., Orlen - 4 proc. Total - 2 proc.

Jeśli chodzi o to co liczy się najbardziej dla klientów samochodów ciężarowych w olejach, to z badań przeprowadzonych przez Exxon Mobil, producenta olejów Mobil 1, wynika, że jest to jakość produktu.

Kryterium to jest najistotniejsze dla 72 proc. badanych. Na kolejnych pozycjach znalazły się: przyzwyczajenie do marki, a także cena produktu – w ten sposób olej wybiera 10 proc. ankietowanych kierowców.

Dla 8 proc. badanych przy wyborze oleju silnikowego istotna jest natomiast rekomendacja produktu.

K2 MAGNUM SHPD 10W-40 to nowoczesny półsyntetyczny olej silnikowy opracowany i produkowany z wykorzystaniem najnowszej technologii ,"NANOTECH".

Specjalne molekuły dodatków przeciwzużyciowych doskonale chronią silnik przed zużyciem. Odpowiednio skomponowane składniki myjąco - dyspergujące, lepkościowo - temperaturowe,

antyutleniające, przeciwkorozyjne zapewniają odpowiednie warunki pracy silnika w każdych warunkach.

Dodatek syntetycznego oleju bazowego wraz ze zmodyfikowanym na drodze chemicznej mineralnym olejem bazowym zapewnia zdecydowanie lepsze smarowanie i ochronę silnika w stosunku do olejów mineralnych.

Ułatwia rozruch silnika zwłaszcza w niskich temperaturach. Polecany jest do dużych silników Diesla samochodów ciężarowych z turbosprężarką lub bez, niezależnie od stopnia zużycia silnika.

Spełnia wymagania najnowszych norm ACEA (European Automobile Manufacturers' Association - Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów) A3/B3/B4/E5/E7 oraz API (American Petroleum Institute - Amerykański Instytut Nafty) CI-4/SL. Spełnia również wymagania norm jakościowych: VDS-3.

K2 MAGNUM SHPD 15W-40 jest mineralnym olejem silnikowym, opracowanym i produkowanym z wykorzystaniem najnowszej technologii "NANOTECH".

Specjalne molekuły dodatków przeciw zużyciowych doskonale chronią silnik przed zużyciem. Odpowiednio skomponowane składniki myjąco - dyspergujące, lepkościowo - temperaturowe, antyutleniające oraz przeciwkorozyjne zapewniają odpowiednie parametry pracy silnika w każdych warunkach.

K2 Magnum 15W40 SHPD jest olejem uniwersalnym, spełniającym wymagania norm jakościowych czołowych producentów silników do samochodów ciężarowych, zarówno w Europie, jak i Ameryce.

Może być także używany w maszynach budowlanych, górniczych itp., w sprzęcie pracującym nawet w najtrudniejszych warunkach. Nadaje się do silników o zmniejszonej emisji spalin spełniających normy Euro 2, Euro 3 i niektórych z Euro 4. Nie nadaje się do silników spełniających normę Euro 4 wyposażonych w filtr cząstek stałych. Znakomicie chroni przed odkładaniem się osadów w silniku i przewodach turbospreżarki. Zapewnia wzmocnioną ochronę przed zużyciem rozrządu. Pozwala na stosowanie bardzo długich okresów wymiany.

Spełnia wymagania jakościowe norm: SAE 15W40, ACEA (European Automobile Manufacturers' Association - Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów) A3-02, B3-98#2, B4-02, E5-02, E7-04, API (American Petroleum Institute - Amerykański Instytut Nafty) SL/CI-4, CH-4, CG-4,CF-4, CF, GLOBAL DHD-1, VDS-2 oraz VDS-3, M 3275, RLD, RLD-2, MB 228.3, MTU Type 2, Cummins CES 20076/7/8, MACK EO-M Plus, EO-N Premium Plus.

Mobil Delvac 1 LE 5W-30, jest syntetycznym, wysokowydajnym olejem do wysokoobciążonych silników Diesla, który pomaga wydłużyć żywotność zarówno silnika, jak i systemu emisji spalin.

Jednocześnie zapewnia długi okres między wymianami i mniejsze zużycie paliwa w nowoczesnych silnikach Diesla, w tym wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF (Diesel Particulate Filters).

Olej używany w połączeniu z syntetycznymi olejami przekładniowymi i smarami, lub używany osobno, posiada potencjał ograniczania zużycia paliwa w porównaniu do konwencjonalnych środków smarnych.

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 przewodzi w swojej klasie olejów niskopopiołowych (low ash) pod względem poziomu rezerwy alkalicznej.

Spełnia dopuszczenia producentów MB-Approval 228.51 i MB-Approval 228.5 w klasie lepkości SAE 5W-30.

Exxon Mobil Mobil Delvac XHP LE, to najwyższej jakości olej silnikowy stworzony w oparciu o technologię syntetyczną f-my Mobil do wysokoobciążonych nowoczesnych silników Diesla z niską emisją substancji

szkodliwych, pracujących w ciężkich warunkach. Powstał na bazie wysokiej jakości olejów bazowych, które zapewniają dobrą płynność oleju w niskich temperaturach, trwały film olejowy w warunkach wysokich

temperatur, niską lotność i redukcję konsumpcji paliwa. Wyższe moce i wymogi dotyczące emisji substancji szkodliwych podnoszą wymagania odnośnie olejów silnikowych.

Zwarta zabudowa zmniejsza konsumpcję oleju, w rezultacie ilość dolewek jest mniejsza . Stosowanie turbosprężarek i chłodnic międzystopniowych powoduje, że olej poddawany jest wyższym naprężeniom cieplnym.

Exxon Mobil DELVAC MX Extra 10W-40, to najwyższej jakości olej silnikowy stworzony w technologii syntetycznej do taboru mieszanego.

Może być z powodzeniem stosowany zarówno do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla, jak i silniki benzynowe. Olej ten jest szczególnie przydatny w różnego rodzaju

pojazdach ciężkich typu: samochody ciężarowe, ciągniki drogowe, maszyny samobieżne, autobusy. Mobil Delvac MX Extra 10W-40 stanowi zaawansowaną technologicznie kompozycje olejów

bazowych i dodatków, która posiada wysoką odporność na utlenianie oraz zapewnia ochronę przed osadzaniem się sadzy i kontrolę zużycia, a ponadto doskonale zapobiega tworzeniu się osadów na tłoku i gromadzeniu

zanieczyszczeń, czego wynikiem jest czystszy silnik, a tym samym dłuższy okres jego użyteczności. Idealnie dobrana charakterystyka lepkościowa ułatwia rozruch zimnego silnika

Fuchs Oil TITAN CARGO MAXX SAE 5W-30, to najwyższej jakości olej silnikowy na bazie syntetycznej, przeznaczony dla wysokoobciążonych silników diesel’a z systemami oczyszczania spalin.

Opracowany specjalnie dla nowoczesnych, turbodoładowanych silników z filtrami cząstek stałych.

Posiada dopuszczenia ACEA E6, DEUTZ DQC III-05, MAN M 3477, MAN M 3271-1, MB-APPROVAL 226.9

Ma rekomendacje MAN M 3277

Fuchs Oli TITAN CARGO SAE 15W-40, to najwyższej jakości olej silnikowy przeznaczony do wysokoobciążoanych pojazdów użytkowych z silnikami diesela.

Opracowany specjalnie dla pojazdów marki VOLVO, w których producent przewidział wydłużone okresy pomiędzy wymianami.

Może być stosowany w silnikach wyposażonych w turbodoładowanie oraz systemy oczyszczania spalin.

Posiada dopuszczenia ACEA E9/E7, API CJ-4/CJ-4 PLUS/CI-4, MB-APPROVAL 228.31, CAT ECF-3, RENAULT RLD-3, VOLVO VDS-4

Liqui Moly TOP TEC TRUCK 10W-40 3794, to wielosezonowy olej silnikowy opracowany z myślą o nowoczesnych samochodach ciężarowych spełniających normy emisji spalin EURO IV oraz EURO V,

czyli do ciężarówek z systemami CRT / DPF.

Połączenie niekonwencjonalnej bazy olejowej, która wykorzystuje technologię syntetyczną oraz najnowocześniejszych dodatków zapewnia silnikowi doskonałą ochronę przed zużyciem, a także pozwala na utrzymanie silnika w doskonałej czystości. Produkt rekomendowany jest wyłącznie do silników Diesla.

Produkt jest przeznaczony do zastosowania przy normalnych oraz wydłużonych interwałach wymiany oleju.

Specyfikacje: ACEA E4-99/E6-04; MAN M3477 ; MAN M3277 aa (für CRTTMSystem) ; MB-Freigabe 228.51

Liqui Moly Top Tec Truck 4150 5W-30, jest w pełni syntetycznym całorocznym olejem silnikowym, dedykowanym do samochodów ciężarowych spełniających najnowsze wymagania dotyczące emisji spalin

Euro IV i Euro V wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/CRT). Kombinacja syntetycznej bazy olejowej wraz z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje znakomitą redukcję tarcia i przez to znaczne ograniczenie zużycia paliwa.

Olej jest przeznaczony do zastosowania przy normalnych oraz wydłużonych interwałach wymiany oleju.

Specyfikacje: ACEA E6-04 Issue2/ E4-07 ; MAN M3477 ; MB-Freigabe 228.51 ; Renault RXD

Firma zaleca ten produkt do pojazdów wymagających następujących aprobat MTU Typ 3.1 ; Scania Standard Drain-max. 60.000km

Orlen Platinum Ultor Futuro 15W–40, jest przeznaczony do wszystkich typów silników Diesla zarówno osobowych jak i wysokoobciążonych, także tych niskoemisyjnych. Szczególnie zalecany do silników z recyrkulacją gazów wydechowych, gdzie zastosowano nowoczesne technologie zmniejszające emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jest kompatybilny ze wszystkimi urządzeniami obróbki spalin (EGR/SCR, DOC, DPF) i ma na celu przedłużenie żywotności filtrów cząstek stałych (DPF).

Dzięki nowoczesnej technologii Mid-SAPS oraz zastosowaniu oleju bazowego Gr. II (niska zawartość siarki) spełnia najnowsze wymagania norm emisji spalin Euro 5, a ACEA E9-08 może w przyszłości stanowić minimalny poziom wymagań przyszłej normy Euro 6. W zakresie emisji NOx oraz PM spełnia także normy EPA Tier I i II. Można go również stosować w pojazdach, gdzie zdefiniowano wymagania Euro 4 i 3.

Platinum Ultor Futuro 15W – 40 gwarantuje wydłużenie okresów wymiany oleju, dzięki czemu obniża koszty eksploatacji silnika, dlatego świetnie nadaje się do zastosowaniach w flotach mieszanych. Doskonałe właściwości lepkościowe umożliwiają łatwy rozruch zimnego silnika oraz dobrą pompowalność oleju w niskich temperaturach.

Spełnia wymagania światowej klasyfikacji jakości Global DHD-1.

Normy, aprobaty, specyfikacje: MAN M3575, MAN M3275, MB-Approval 228.31, Volvo VDS-4, Renault RVI RLD-3, Cummins CES 20081, Mack EO-O Premium Plus.

Spełnia wymagania: MTU Type 2.1, Caterpillar ECF-2, ECF-3, Detroit Diesel C 93K218, Global DHD-1, JASO DH-1,2

Orlen Platinum Ultor Extreme 10W-40, przeznaczony jest przede wszystkim do nowoczesnych silników wysokoprężnych spełniających wymagania Euro 5 wyposażonych w katalizatory SCR.

Może być z powodzeniem stosowany także w silnikach spełniających wymagania Euro 4, 3, 2, 1, w których producent pojazdu zaleca stosowanie oleju silnikowego tej klasy . Zalecany jest także do wysokoobciążonych silników benzynowych.

W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) spełnia także normy EPA Tier I i II.

Normy, aprobaty, specyfikacje: MAN M 3277, MB-Approval 228.5. MB-Approval 229.1, Renault RVI RXD, Volvo VDS-2, TATRA TDS 30/ 12

Spełnia wymagania: MTU Oil Type 3, MAN M3275, Volkswagen 505.00, DAF HP-2, Iveco, Cummins CES 20076/20077, Caterpillar ECF-1a, Mack EO-M Plus

Orlen Platinum Ultor CH-4 15W-40, przeznaczony jest do pracy w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych spełniających wymagania Euro 4.

Można go stosować w samochodach wyposażonych w katalizatory SCR lub recyrkulacje gazów wydechowych EGR. Z powodzeniem można stosować go także w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro 3, 2, 1. Specjalna kompozycja oleju zapewnia doskonałe zabezpieczenie silnika przed zużyciem oraz długie przebiegi międzywymianowe, przy zachowaniu zaleceń producentów samochodów.

Normy, aprobaty, specyfikacje: MB-Approval 228.3, MAN M 3275-1, Volvo VDS-2, Renault RVI RD/RD-2, MTU Type 2, Deutz DQC-II-05, TATRA TDS 30/ 12

Spełnia wymagania: Scania (dotyczy silników Scania Euro 3 i Euro 4 z okresami międzywymianowymi 60.000 km), DAF EUR 2 i EUR 3, Iveco, Caterpillar ECF-1a

Castrol Enduron Plus 5W-30, to syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy, przeznaczony do silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych i autobusów. Jest przeznaczony jest dla większości europejskich

konstrukcji silników, zapewniając maksymalne przebiegi międzywymianowe, zmniejszenie zużycia paliwa i zużycia silnika.

Wykorzystuje unikalną technologię Castrol w celu maksymalnego wydłużenia przebiegów międzywymianowych i jednoczesnego przedłużenia trwałości silnika.

Opracowany w celu zmniejszenia wewnętrznego tarcia silnika, co skutkuje zmniejszonym zużyciem paliwa podczas skutecznej ochrony silnika. Enduron Plus 5W-30 został oficjalnie zatwierdzony przez większość

producentów silników.

Specyfikacje: ACEA E4/E5/E7, MB Approval 228.5, MAN M 3277, Volvo VDS-3/VDS-2, RVI, RXD, Scania LDF, MTU Typ3, Cummins CES 20072/77, DAF HP1/HP2, Voith Retarder Oil Class B

Castrol Enduron New Technology 10W – 40, jest przeznaczony do silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych i autobusów zapewniając utrzymanie maksymalnych przebiegów. Może być stosowany w większości

samochodów ciężarowych i autobusów z silnikami EURO 2 i 3 oraz EURO 4 tam gdzie nie zastosowano filtrów cząstek stałych DPF.

Zapewnia maksymalne przebiegi międzywymianowe, oraz doskonałą ochronę silnika.

Specyfikacje: ACEA E7 / E5 / E4, API CF, Mercedes Benz 228.5, Volvo VDS-3, MAN M 3277, RVI RXD / RLD 2, DAF - wydłużone przebiegi dla silników Euro 3

Castrol Enduron LOW SAPS 10W40, został wyprodukowany w technologii syntetycznej, przeznaczony do silników wysokoprężnych samochodów ciężarowych i autobusów.

Został specjalnie opracowany, aby spełnić rygorystyczne wymagania najnowszej generacji silników Euro IV, w których wymagane są oleje niskopopiołowe „Low SAPS*”.

Nowoczesne dodatki i niekonwencjonalne oleje bazowe użyte do komponowania oleju zapewniają długotrwałą i wydajną pracę układów DPF (filtrów cząstek stałych), w które wyposażane są silniki Euro IV zapewniając maksymalne przebiegi międzywymianowe zalecane przez producentów pojazdów. Może być także używany we wszystkich innych silnikach Euro IV, także starszej konstrukcji ciężarówek, autobusów i innych maszyn wymagających olejów klasy 10W-40.

Castrol Enduron Euro 4 Low SAPS jest szczególnie polecany przez takich producentów jak MAN i Mercedes Benz.

Został specjalnie opracowany, aby przewyższać wymagania najnowszych specyfikacji niskopopiołowych wymaganych w silnikach generacji Euro IV i nowszych.

Specyfikacje: ACEA E4/E6/E7, MB Approval 228.51, Volvo VDS-3, MAN M 3477, M 3277 CRT, RVI RXD/RLD-2, Scania Low Ash, DAF

Spełnia wymagania dla wydłużonych przebiegów w silinikach MX EURO 4 i EURO 5

Shell Rimula R6 LME 5W-30 20L, zapewnia doskonałe zabezpieczenie przed zużyciem współpracujacych części, chroni przed zanieczyszczeniem najnowsze systemy oczyszczania gazów spalinowych, umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa oraz zabezpiecza przed tworzeniem osadów

Dzięki kombinacji syntetycznego oleju bazowego, zwiększającego aktywność zastosowanych dodatków uszlachetniających z zastrzeżonym pakietem substancji przeciwzużyciowych "anti-wear".

Klasy jakości dla Rimula R6 LME ACEA E6, E7; Cummins CES 20077; MAN M 3477; MB 228.51

Shell Rimula R6 LM 10W-40, to unikalny, syntetyczny, olej zapewniający wydłużone przebiegi i znakomitą ochronę najnowszych niskoemisyjnych silników Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych.

Jest aprobowany do stosowania w spalających olej napędowy lub sprężony gaz ziemny CNG wysokoobciążonych silnikach, nie blokuje filtrów DPF. Zapewnia znakomitą ochronę najnowszych niskoemisyjnych silników Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych

Klasy jakości dla Rimula R6 LM 10W-40: ACEA E6, E7, E4; API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, Caterpillar ECF-1-a; Cummins CES 20077; Mack EO-M+; MAN M 3477, 3271-1; MB 228.51, 226.9; MTU Category 3.1; Renault Trucks RD-2; Volvo CNG, VDS-2, spełnia wymagania JASO DH-2

Shell Rimula R6 M 10W-40, to pełni syntetyczny olej, zapewniajacy doskonałą ochronę najbardziej obciążonych silników Diesla.

Umożliwia obniżenie kosztów obsługi przez stosowanie wydłużonych przebiegów miedzy wymianami oleju,zapewnia doskonałe zabezpieczenie przed zużyciem współpracujacych części oraz zapobiega tworzeniu się osadów, nawet przy wydłużonych przebiegach.

Klasy jakości dla Rimula R6 M 10W-40, ACEA E4, E7; API CF; Cummins CES 20077; MAN M 3277; MB 228.5; MTU Category 3; Renault trucks RXD; Volvo VDS-3, Scania LDF-2 zrodlo autoservicemanager pl


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

PostZamieszczono: 06 sty 2017, 11:41 
Tutaj pole do popisu jest spore ale faktycznie trzeba bardzo uważać bo samochody ciężarowe to całkowicie inna bajka jeżeli chodzi o oleje. Ja zawszę stosuję oleje Revline- spory wybór i znana marka, wręcz idealne do samochodów ciężarowych. Taka ciekawostka- oleje pochodzą z najstarszej rafinerii, której początki sięgają 19 wieku :)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

PostZamieszczono: 01 mar 2017, 9:53 
Bardzo fajne parametry mają oleje Qualitium. Mam na myśli producenta Chemnaft, znam tę firmę i ich produkty od lat i jeszcze się nie zawiodłem. W samochodzie ciężarowym męczę się jeszcze z silnikiem starszej generacji. Ze względu na koszty trudno wymienić. Zaskoczyło mnie to, że olej z serii Qualitium Truck Special spowodował spęcznienie starszych uszczelek. Nie mam teraz do czynienia z przypadkowymi wyciekami. Właściwie naturalna zaleta stosowania oleju. Smarowanie świetne, spadło nawet zużycie paliwa na standardowej trasie.


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

Offline
PostZamieszczono: 13 mar 2017, 14:11 

Rejestracja: 13 mar 2017, 14:09
Posty: 1
Miejscowość: Kraków
Ja też stawiam na Revline. Obecnie do silników ciężarowych nie znajdziemy nic lepszego na rynku. Emisja mała a tarcie świetne :)


Na górę
 Wyświetl profil   
Odpowiedz z cytatem  
 

PostZamieszczono: 28 kwie 2017, 15:01 
Tu masz rację, revline robi bardzo dobre oleje, dostawczaki, cieżki sprzęt, ciągniki itd. Chociaż do tradycyjnych osobówek też mają ofertę, też warto sprawdzić. Dla mnie dużym plusem jest też fakt, że to polska firma, a osobiście wolę płacić komuś z Polski niz nie wiadomo skąd


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

PostZamieszczono: 08 maja 2017, 14:28 
To słyszałem, że revline sprawdza się do cięższego sprzętu ale powiedzcie mi, czy w przypadku osobówek też warto się niemi interesować, skoro już ich temat się pojawił?


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 

PostZamieszczono: 03 sty 2018, 23:23 
Weźcie jeszcze pod uwagę oleje od Daytony. Długo byłem wierny jednemu olejowi, ale ten obecny od Daytony wyparł go bardzo szybko


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  



                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies