Dzisiaj jest 19 mar 2024, 9:26

Strefa czasowa UTC [letni]





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość

PostZamieszczono: 04 kwie 2013, 18:32 
Usterki, uszkodzenia, diagnostyka bez przyrządowa.

Diagnostyka bez przyrządowa jest to sprawdzenie stanu technicznego jak i uważne sprawdzenie pracy silnika bez ingerencji przyrządowej. Żeby przeprowadzić taką diagnostykę z czystym sumienie, mechanik powinien mieć duże doświadczenie, by mógł odróżnić pracę innych mechanizmów od potencjalnych dźwięków uszkodzonej części przy pompie wtryskowej. Powinien też wiedzieć, jak silnik ma reagować na zadane mu obciążenia.
Usterkami najczęściej się pojawiającymi są:
- trudności z włączeniem zimnego a czasem też ciepłego silnika,
- emisja białego lub czarnego dymu,
- za duże zużycie paliwa,
- nierówna praca silnika na biegu jałowym,
- brak mocy silnika,
- brak przyspieszenia pojazdu,
- za duża lub za mała prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym,
- dużymi drganiami silnika na biegu jałowym,
- gaśnięcie silnika podczas hamowania bądź przyspieszania,
- gaśnięcie silnika podczas poruszania się pojazdu,
- tendencja spalania stukowego,
- brak reakcji na zmianę położenia pedału przyspieszenia,
- przerwy w pracy wtryskiwaczy,
- niemożność unieruchomienia silnika,
- za wolny spadek obrotów po zwolnieniu pedału przyspieszenia,
- brak sygnalizacji lampki kontrolnej usterek w trakcie uruchamiania silnika lub jej ciągłe świecenie podczas jazdy,
- wysoka temperatura pracy silnika,
- wycieki oleju napędowego,

Doświadczony mechanik powinien być w stanie zlokalizować przyczyny wyżej wymienionych usterek z pośród różnych ewentualnych przypadłości z:
- działaniem pompy wtryskowej,
- uszkodzeniem czujnika,
- uszkodzeniem turbosprężarki lub układu recyrkulacji spalin EGR,
- zablokowaniem się filtru paliwa lub powietrza,
- zapowietrzaniem się układu paliwowego,
- pękniętym lub zablokowanym przewodem paliwa,
- nieprawidłowymi połączeniami linek i cięgieł,
- nadmiernym ciśnieniem w skrzyni korbowej,
- przepaleniem się bezpiecznika,
- uszkodzeniem sterownika silnika ECU.
By ustalić możliwą przyczynę awarii można wykonać szereg różnych czynności obsługowo-regulacyjnych, jak na przykład sprawdzenie stanu technicznego wtryskiwaczy paliwa, instalacji elektrycznej, filtrów paliwa/powietrza, szukanie nieszczelności czy też osłuchanie pracy silnika.
W związku z coraz to szerszym zastosowaniem elektroniki, mechanicy mają utrudniony problem by zdiagnozować usterkę bez profesjonalnego urządzenia do diagnostyki pojazdowej.
Sterownika silnika ECU jest w stanie wykryć poszczególne usterki/niesprawności w sygnałach wysyłanych z czujników. Dzieje się tak dlatego, że sterownik porównuje wartości sygnałów otrzymanych z wartościami wzorcowymi. W przypadku niezgodności tych wartości, sterownik odbiera to jako błąd (usterkę) po czym zapisuje go w pamięci RAM pod różnymi kodami usterek. Kod taki odczytuje się następnie za pomocą specjalnego czytnika kodów.

Obrazek

Obrazek

(Zdjęcia testerów kts bosch)


Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  


cron
                                                                           stat4u Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group • regeneracja turbinnaprawa turbin
Dokumenty i regulaminy | Polityka prywatności | Polityka cookies