Forum DIESEL.PL - forum samochodowe, forum diesel, silniki diesla, diesel http://forumdiesel.pl/ |
|
Pompa Bosch EDC VE - budowa, działanie (historia) http://forumdiesel.pl/pompa-bosch-edc-ve-budowa-dzialanie-historia-t219.html |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Piki [ 30 mar 2013, 12:00 ] |
Tytuł: | Pompa Bosch EDC VE - budowa, działanie (historia) |
Elektronicznie sterowane rozdzielaczowe pompy wtryskowe EDC/HDK VE Firma Bosch, od roku 1976 nieustannie zajęta była produkcją rozdzielaczowych pomp wtryskowych typu VE. Były one skonstruowane na potrzeby wysokoobrotowych silników stosowanych w samochodach osobowych o pośrednim wtrysku paliwa. Następnie zostały rozpowszechnione w silnikach o wtrysku bezpośrednim w samochodach dostawczych, których maksymalna moc silnika nie przekraczała 200 KM. Ciągłe rozwijanie pomp wtryskowych polegało na zwiększaniu ciśnień wtrysku oraz elektronizacji pomp typu VE. Zastosowano w niej elektroniczną regulację początku wtrysku, która była wykonywana przez hydrauliczny przestawiacz pompy VE, sterowany zaworem elektromagnetycznym. Kolejnym usprawnieniem, było zastąpienie mechanicznego regulatora prędkości obrotowej elektronicznym, który składał się z elektromagnetycznego nastawnika dawki i sterownika pompy. Kolejnymi usprawnieniami już zelektronizowanej pompy wtryskowej VE, były zmiany w czujniku położenia dozatora. Zastąpiono sterownika potencjometryczny (EDC), indukcyjnym (HDK). W elektronicznie sterowanych pompach wtryskowych Bosch EDC/HDK VE regulacja dawki paliwa tłoczonej do wtryskiwacza oraz początku jej tłoczenia odbywa się na podstawie sygnałów otrzymywanych ze sterownika silnika (ECM). (Pompa wtryskowa EDC VE) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |